طراحی لباس سارا سمیعی به ترکیب لباس های این سریال توجه زیادی داشت و زینب رنجبر دوخت لباس ها را بر عهده داشت.
موضوع سریال به جنگ جهانی دوم و اشغال ایران برمی گردد، بخشی از سریال در گیلان و قسمت دیگر در تهران تصویربرداری شده است.
تفاوت لباس طبقه متوسط و دهقان مانند خانواده گلی از متمولان و اربابان جامعه که به اصطلاح خانه دار هستند مانند خانواده شیرزاد به خوبی نمایان است.
عناصر خاص و معروف آن زمان مانند روسری های دست بافت، پارچه های رنگارنگ، کلاه، مانتوهای فرانسوی و انگلیسی، مدل های پرنسسی و اغراق در استفاده از اکسسوری هایی مانند طلا به درستی در طول فیلم به نمایش درآمدند.
پالت رنگ لباس نیز یکی از شاهکارهای این مجموعه است; استفاده از رنگ های روشن و پاستلی و طرح های ظریف برش های پررنگ انتخاب خوبی برای شخصیت زن بود که نمادی از قدرت و زنانگی است.
و پالت رنگ تیره و خنثی با طراحی شلوغ برای شخصیت تا حدی بدخواه فخرالنساء (مادر شیرزاد) مطابقت داشت.
انتقادات زیادی از شخصیت پردازی; مثلاً آیا واقعاً یک زن در سال 1320 این همه آزادی عمل داشت؟ من…
خب چی فکر می کنی؟ آیا پایان داستان را دوست داشتید؟ کدام شخصیت بهتر پردازش شد؟ اشکان حتیبی بهتر بود یا بابک حمیدیان؟