طبیعت جاده ای تهران شیراز


پایتخت‌نشینان برای سفر به شهر زیبای شیراز انتخاب‌های زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند با خرید بلیط هواپیما تهران شیراز به این شهر سفر کنند یا با اتومبیل شخصی خود به دل جاده بزنند. البته قطار و بلیط اتوبوس تهران شیراز هم گزینه‌هایی دیگری هستند که شما می‌توانید آن‌ها را هم برای سفر به اصفهان انتخاب کنید.

چگونه با اتومبیل شخصی از تهران به شیراز برویم؟

افرادی که قید خرید بلیط هواپیما تهران شیراز را زده‌اند و راهی جاده شده‌اند چندین گزینه مختلف برای سفر جاده‌ای دارند. شما می‌توانید از بین سه مسیر مختلف، یکی را برای سفر از تهران به شهر شیراز انتخاب کنید. این مسیرها به شرح زیر هستند. ناگفته نماند که با توجه به مسیری که انتخاب می‌کنید، طبیعت جاده‌ای متفاوتی در انتظارتان خواهد بود.

مسیر اول:‌ جاده قم به طرف آباده

کسانی که می‌خواهند زودتر از تهران به شهر شیراز برسند این مسیر را انتخاب می‌کنند. فاصله تهران تا شهر شیراز از مسیر جاده قم حدود ۹۱۷ کیلومتر است. شما برای عبور از این مسیر باید وارد جاده تهران قم شوید؛ سپس به کاشان بروید و از جاده نطنز خودتان را به شهر اصفهان برسانید. تا اینجای مسیر چیزی جز بیابان و جاده‌ای خشک و بی‌آب و علف دیده نمی‌شود. مسیر اصفهان به آباده هم به همین شکل است. پس از عبور از شهر آباده وارد استان فارس خواهید شد.

جاده قم به طرف یاسوج

در این استان هم باید به ترتیب از شهرهای صفاشهر، سعادت شهر و مرودشت عبور کنید تا به شیراز برسید. فاصله این شهرها از هم چندان زیاد نیست. در مسیر هم کوه‌ها و دشت‌های مختلفی را خواهید دید. این کوه‌ها و دشت‌ها در فصل بهار بسیار سرسبز و زیبا هستند.

بیشتر بخوانید  منتظر ویروس جدید باشید: «دلمیکرون»!

مسیر دوم:‌ جاده قم به طرف یاسوج

این مسیر به‌عنوان طولانی‌ترین مسیر تهران به شیراز شناخته می‌شود اما از نظر مسافت فقط حدود ۱۰ کیلومتر با مسیر اول تفاوت دارد. طول این مسیر حدود ۹۲۷ کیلومتر است که طی‌کردن آن با یک سرعت متوسط حدود ۱۱ ساعت طول می‌کشد. شما با انتخاب این مسیر باید به آزادراه تهران-قم بروید و از طریق همین مسیر وارد جاده نطنز شوید. پس از عبور از شهر نطنز به سمت جاده شاهین‌شهر بروید تا به جاده بروجن برسید. مقصد بعدی شما بعد از بروجن، شهر زیبای یاسوج است. به شما توصیه می‌کنیم که چند روزی را در این شهر زیبا اقامت داشته باشید و از دیدنی‌های یاسوج بازدید کنید. بعد از عبور از شهرهای یاسوج، اردکان و هماشهر به شهر شیراز خواهید رسید. در این مسیر زیبایی‌های طبیعی بیش‌تری نسبت به مسیر اول وجود دارد. بااین‌حال این مسیر برای سفر به شیراز در فصل بهار و تابستان انتخاب بهتری است.

جاده ساوه به طرف آباده

مسیر سوم: جاده ساوه به طرف آباده

جاده ساوه به سمت آباده آخرین انتخاب برای کسانی است که سفر با اتومبیل را به خرید بلیط هواپیما تهران شیراز ترجیح داده‌اند. شما از طریق جاده ساوه-آباده می‌توانید مسیر تهران تا شیراز را در حدود ۱۱ ساعت طی کنید. طول این مسیر حدود ۹۲۲ کیلومتر است. شما برای عبور از این مسیر باید به بزرگراه آزادگان بروید سپس وارد جاده ساوه شوید.

پس از طی چند کیلومتر از جاده ساوه، به میمه و اصفهان می‌رسید. بعد از عبور از اصفهان به جاده آباده به سمت مرودشت بروید. فاصله مرودشت تا شهر شیراز بسیار کم است و شما با کم‌تر از ۴۰ کیلومتر رانندگی به این شهر زیبا می‌رسید. این جاده هم مانند مسیرها‌ی قبلی پر از دشت‌ها و کوه‌های زیبایی است که می‌توانید از تماشای آن در حین رانندگی لذت ببرید. همچنین توقف در شهرهای مختلف و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن‌ها از دیگر جذابیت‌های سفر با اتومبیل شخصی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  کرایه تاکسی‌های پایتخت در زمان بارش‌ برف و باران رسما افزایش یافت

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر طبیعت جاده‌ای

اردیبهشت‌ماه تا اواخر خردادماه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر از تهران به شیراز است. در این بازه زمانی، دشت‌ها و دامنه کوه‌ها بسیار زیبا و سرسبز هستند. همچنین آب‌وهوا مناسب‌تر از هر زمان دیگری است. مطمئن هستیم که در این روزها سفر به شهر زیبای شیراز می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند. البته مسیرهای تهران به شیراز در اواخر شهریور تا اواسط آبان هم زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. بااین‌حال به شما توصیه می‌کنیم که در نیمه دوم سال با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی درباره وضعیت آب‌وهوا سفرهای جاده‌ای را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید