طالبان پایان جنگ در افغانستان را اعلام کرده اند


شاهین به آسوشیتدپرس گفت: “طالبان به دنبال انحصار قدرت در افغانستان نیستند و در صورت ظهور یک دولت قابل قبول متقابل اسلحه خود را زمین خواهند گذاشت.”

طالبان پایان جنگ در افغانستان را اعلام کرده اند.

شاهین رئیس جمهور غنی را به جنگ افروزی متهم کرد و افزود: حتی در روز اول قربان قربان ، او از حمله به طالبان صحبت کرد.

سخنگوی طالبان افزود: “من می خواهم روشن کنم که طالبان اعتقادی به انحصار قدرت ندارند. “زیرا هر دولتی که در گذشته سعی در انحصار قدرت در افغانستان داشته باشد موفق نبوده است. ما نمی خواهیم همان فرمول را تکرار کنیم.”

شاهین افزود که دولت افغانستان به دنبال آتش بس نیست. بلکه او می خواهد طالبان تسلیم شود و قبل از برقراری آتش بس باید توافق بر سر یک دولت جدید حاصل شود.

وی گفت: “در دولت جدید ، که برای همه افغانها قابل قبول است ، زنان مجاز به کار ، مدرسه رفتن و مشارکت در سیاست هستند.” اما آنها باید حجاب داشته باشند. وی افزود: “زنان برای خروج از خانه نیازی به داشتن یک خویشاوند مرد ندارند و فرماندهان ما به مدارس ، دانشگاه ها و بازارها اجازه داده اند که مانند گذشته در مناطق تحت کنترل طالبان برای زنان کار کنند.”

سهیل شاهین با استناد به سقوط شهرها گفت که این گروه برنامه ای برای تصرف کابل ندارند و اکنون اشغال شهرها را کنار گذاشته اند.

سخنگوی طالبان افزود: مناطقی که به آنها رسیده ایم یا ارتش به ما پیوسته است ، با واسطه مردم انجام شده و درباره آنها مذاکره شده است ، نه از طریق جنگ و درگیری.

بیشتر بخوانید  بیا شخصیت های دیزنی رو بدون ریش و سبیل ببینیم! کدوم جذاب تره؟

وی تأكید كرد كه كنترل 194 شهر برای چند هفته از كنترل طالبان خارج شده است.

شاهین با استناد به قتل روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی در افغانستان گفت که طالبان روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی را تهدید نکرده اند و بیشتر قتل روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی توسط داعش انجام شده است و در برخی موارد توسط متهم در دولت افغانستان

وی گفت که طالبان حتی روزنامه نگاران خارجی یا روزنامه نگاران شاغل در رسانه های خارجی را تهدید نکرده اند و آنها می توانند در آینده نیز به این کار ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید