مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طالبان: ما تهدیدی برای مرزهای ایران تضمین نمی کنیم – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ذبیحولا مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی اسلام کالا به خبرنگار منطقه ای گفت آژانس تسنیم وی گفت تهدیدی از جانب افغانستان برای ایران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ما به مقامات ایرانی اطمینان می دهیم كه مشكلی در قلمرو كشور همسایه ما ایران پیش نخواهد آمد.

سخنگوی طالبان گفت که گمرکات مرزی بهتر و منظم تر از گذشته در اسلام کالا ادامه خواهند داد.

مجاهد تأكید كرد: ما به مردم ایران اطمینان می دهیم كه حسن همجواری را احترام خواهیم گذاشت و با اصول هر دو كشور با احترام رفتار می شود و انتظار ما از ایران همین است.

روز گذشته برخی مقامات محلی و بسیاری از افراد در فضای مجازی از تصرف گذرگاه مرزی اسلام کالا در مرز ایران و افغانستان خبر دادند.

با این حال ، برخی از مقامات محلی در ولایت هرات نیز امروز تأیید کردند که پاسگاه مرزی به طور کامل به طالبان تحویل داده شده است.

گفته می شود از روز گذشته که درگیری ها در اسلام کالا شدت گرفت ، برخی از نیروهای امنیتی و حتی تعدادی از مأموران گمرک اسلام کالا در مرزهای ایران مخفی شده اند.

شهاب الدین دلاور ، رئیس هیئت سیاسی طالبان ، امروز در مسکو به خبرنگاران گفت: “ما به همسایگان خود در افغانستان و در همه کشورهای جهان اطمینان می دهیم که هیچ تهدیدی از جانب افغانستان علیه آنها وجود نخواهد داشت.”

وی گفت که حداقل 85 درصد افغانستان تحت کنترل طالبان است و تمام مدارس ، بیمارستان ها ، خدمات دولتی و م institutionsسسات در آن مناطق فعال هستند.

بیشتر بخوانید  عفاف و حجاب بر امنیت اجتماعی تأثیر می گذارد

دلاور همچنین گفت که آژانس های همکاری و کمک جهانی باید فعالیت ها و مساعدت های خود را در مناطق تحت کنترل طالبان ادامه دهند و این گروه آماده رسیدگی به هر گونه نگرانی و رفع آنها است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *