طالبان: ما برای یک امارت اسلامی برنامه داریم / طالبان پاکستانی قول وفاداری به امیرالمومنین را نداده اند / آزادی بیان ما به 1400 سال قبل برمی گردد. غرب تازه به آن رسیده است



از سخنگو درباره نظرات وی در مورد روابط طالبان افغانستان با پاکستان س askedال شد ، خصوصاً در پاسخ به گزارش هایی مبنی بر اینکه طالبان نمی خواهند به پاکستان گوش دهند. او گفت: ما روابط برادرانه می خواهیم. آنها همسایه ، یک کشور مسلمان هستند و ما ارزشهای مشترکی داریم. تاریخی ، مذهبی و فرهنگی. آنها می توانند در روند صلح به ما کمک کنند ، اما نمی توانند نظرات خود را به ما دیکته یا تحمیل کنند. این مغایر اصول بین المللی است.

سهیل شاهین در مورد رویای طالبان برای ایجاد “امارت اسلامی” در افغانستان گفت: داشتن چنین اماراتی حق قانونی مردم افغانستان است. ما در مورد دولت های دیگر صحبت نمی کنیم. آنها نباید نظرات خود را به ما تحمیل کنند. این با اصول بین المللی سازگار نیست.

سخنگوی مجلس در پاسخ به این س whetherال که آیا طالبان تحریک طالبان پاکستان (TTP) را پذیرفته اند یا پس از بیعت این گروه با ملا هبت الله اهوندزاده آنها را مخالف می دانند ، گفت: من از ارادت رهبر TTP به رهبر ما اطلاعی ندارم ، اما می توانم سیاست امارت اسلامی را به شما بگویم.

سهیل شاهین گفت: ما اجازه استفاده از خاک افغانستان و همچنین توسط هیچ فرد یا گروهی را نمی دهیم. من این را در بسیاری از مصاحبه ها گفته ام و فکر می کنم موضع ما روشن است و همه آن را می دانند.

سخنگو همچنین در مورد روابط با هند صحبت کرد: جلسه و تماسی وجود نداشت. ما انتظار داریم هند بی طرف بماند ، و این چالش ما ، چالش مردم افغانستان است. دولت ها می آیند و می روند. دولت کنونی پس از اشغال تحمیل شد. هند اگر بخواهد ، باید با حمایت از مردم افغانستان متحد شود ، نه از طریق یک دولت تحمیلی.

بیشتر بخوانید  استان‌های رکورددار بروز سرطان تیروئید

از سهیل شاهین در پاسخ به این س ifال که آیا طالبان استفاده از زور را تنها راه برای اداره افغانستان می دانند: سازش توافق شده سیاست ماست و تغییری در آن ایجاد نمی شود. ما هنوز در دوحه با همان دستور کار در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: تحولات جدید در چندین استان رخ داده است و دلیل آن عدم اعتماد نیروهای امنیتی به دولت کابل است. آنها داوطلبانه به ما پیوستند. نه در نتیجه جنگ. ممکن است چندین جنگ اتفاق افتاده باشد ، اما آنها 90٪ با واسطه گری به صفوف ما پیوستند … نه انتقال. نیروهای امنیتی قبلاً به دولت در کابل اعتماد نداشته اند ، اما با حضور نیروهای خارجی و هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر هواپیماهای پیشرفته ، اگر بخواهند به ما بپیوندند ، آنها بمباران می شوند. بنابراین برای آنها دشوار بود که در گذشته به ما بپیوندند. اما پس از عقب نشینی نیروهای خارجی ، آنها به ما پیوستند و اکنون ما طی شش هفته 170 منطقه را تصرف کرده ایم.

همچنین از سخنگوی طالبان افغانستان خواسته شد تا به شایعاتی مبنی بر اینکه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نمی خواهد در بن بست مذاکره کند و طالبان معتقد است او کابل را زودتر تصاحب کند ، پاسخ دهد. از سهیل شاهین همچنین سال شد که آیا مردم می توانند به مصالحه در یک معامله امیدوار باشند و آیا طالبان با چیزی کمتر از امارت اسلامی خوشحال می شوند؟

سخنگوی گفت که کابل در طول مذاکرات هیچ انعطافی نسبت به طالبان نشان نداده است. درست است. طبق توافق نامه دوحه ، قرار بود همه زندانیان ظرف سه ماه آزاد شوند. ولی آن اتفاق نیفتاد. آنها همچنین به ما کمک نکردند که از لیست سیاه خارج شویم. سیاست ما صلح پایدار در افغانستان است. این امر غیرممکن است مگر اینکه با همه گروه های افغانستان صحبت کنیم. نظر ما این است که هیچ یک از کشورها به تنهایی نمی توانند در افغانستان مسالمت آمیز حکومت کنند. بر این اساس ، ما به دستیابی به مصالحه در مذاکره اعتقاد داریم. ما می خواهیم بر بازسازی افغانستان و جلوگیری از مداخلات خارجی متمرکز شویم. به همین دلیل ما از همه افغان ها می خواهیم که متحد شوند و مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید  مدارس شهرستان فیروزکوه در همه مقاطع تحصیلی غیر حضوری شد؟ | + جزئیات

شاهین در پاسخ به این س ifال که آیا طالبان افغانستان آمادگی پذیرش دموکراسی و انتخابات را دارند ، گفت: ما برای امارت اسلامی برنامه داریم. بنابراین ما آن را روی میز قرار داده و آنها در دستور کار خود برای دموکراسی قرار می دهند. اما ما نمی گوییم که برنامه ما باید تحمیل شود.

وی تأکید کرد: دولت مورد مذاکره قابل قبول است ، اما ما تأکید کردیم که این سیستم باید یک نظام اسلامی باشد ، زیرا نگرانی 20 سال گذشته ما همین است. طالبان پیشنهادی را ارائه دادند. ما برنامه خود را به اشتراک گذاشتیم. اینگونه نیست که هیچ نقشه راه ارائه نشده باشد. در غیر این صورت ، ما در دوحه در حال مذاکره هستیم؟

مجری خبر جئو نیوز خاطرنشان کرد که طالبان قول داده بودند که به ملا هبتولا وفادار باشند. وی پرسید که چگونه طالبان می توانند رهبر دیگری را بپذیرند. وی افزود چین ، پاکستان و روسیه اظهار داشتند که امارت اسلامی را قبول ندارند و آیا می توانید به نام صلح در این مورد سازش کنید؟

سهیل شاهین در یک پاسخ کوتاه گفت: ما توافق نامه دوحه را امضا کردیم و به دلیل پیشرفت رهبرمان مذاکرات ادامه دارد.

وی در پاسخ به رهبران سابق طالبان که ریش و برقع را به زنان و مردان تحمیل می کنند ، گفت: “اکنون چه تغییری انتظار می رود”. طالبان با تکنولوژی و علم مخالف نیستند. این حتی با موازین اسلامی نیز لازم است. ما فقط اطمینان حاصل می کنیم که مطالب مطابق با ارزش های اسلامی ، نیازهای مردم ، تاریخ و فرهنگ ما باشد. فناوری اطلاعات یک سلاح است و ما از آن استفاده می کنیم و خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  انتخاب مودم فیبر نوری (۵ انتخاب برتر)

سخنگوی طالبان افغانستان گفت: “آزادی بیان همیشه در ارزش های ما بوده است.” وی گفت: “1400 سال پیش است و غرب تازه به آن رسیده است.” ما دیکتاتوری اسلامی نخواهیم داشت. حقوق اساسی زنان تضمین خواهد شد. دسترسی به تحصیل و اشتغال فراهم شده است.

سهیل شاهین در پاسخ به این س whetherال که آیا موسیقی همچنان حرام تلقی می شود ، گفت: دفتر مفتی می تواند در این باره نظر دهد ، نه من و شما. ما به تصمیمات مذهبی در مورد این موضوع مراجعه می کنیم.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید