طالبان قول دادند دیپلمات ها را فراهم کنند



ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تأکید کرد: نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در مزار شریف اطمینان دارند که ما با آنها کاری نخواهیم داشت و امنیت آنها را تأمین خواهیم کرد. مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

سخنگوی طالبان به س fromال خبرنگار اسپوتنیک در مورد امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در مزار شریف و اینکه آیا طالبان کنترل مزار شریف را به دست می گیرند ، پاسخ داد. “من در حال حاضر در مورد اینکه مزارشریف به طالبان تحویل داده می شود توضیحی نمی دهم. اما تا آنجا که به امنیت سفارتخانه ها ، کنسولگری ها و دیپلمات های خارجی مربوط می شود ، باید بگویم که آنها امن هستند ، ما خواهیم داشت وی هیچ کاری با آنها ندارد و ما امنیت آنها را تضمین خواهیم کرد. “مشکلی برای آنها وجود نخواهد داشت. “

وی افزود: “ما با کشورهایی که در مزارشریف سفارت و کنسولگری دارند در تماس هستیم و به یکدیگر اعتماد داریم و مشکلی پیش نخواهد آمد.”

پیش از این ، استانیسلاو زاس ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی ، گفته بود که اوضاع در شمال افغانستان رو به وخامت است و این سازمان را نگران کننده جدی کرده است.

ذبیحولا مجاهد افزود: طالبان آماده هستند تا پیشنهادی را برای مذاکرات بین افغانی در مسکو بررسی کنند.

وی گفت: “پیشنهاد رسمی هنوز دریافت نشده است. اگر پیشنهاد رسمی دریافت کنیم ، آن را بررسی خواهیم کرد.”

اوایل روز دوشنبه ، ضمیر کابلوف ، نماینده رئیس جمهور روسیه در افغانستان ، گفت مسکو آماده است تا زمینه مذاکرات بین کابل و طالبان را فراهم کند ، به شرط اینکه دو طرف جدی باشند.

بیشتر بخوانید  قیمت پژو 405 به 520 میلیون تومان رسید! | بررسی قیمت خودرو +جدول قیمت

وی تأكید كرد كه نه تنها برای ملاقات در همه جا ، بلكه برای مذاكرات جدی نیز آماده است.

حمدالله محبی ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت ، کابل امیدوار است که طالبان به میز مذاکره بازگردند.

به گفته وی ، اگر طالبان “حداقل منطقی داشته باشند” ، آتش بس باید برای آنها در اولویت باشد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید