ضعف مازندران در نصب دوربین های هوشمند برای ثبت تخلفات



ایسنا / مازندران رئیس پلیس راه مازندران ضعف استان در نصب دوربین های هوشمند برای ثبت تخلفات را بیان کرد و گفت: کاهش تصادفات مستلزم اجرای یک طرح هوشمندانه برای ثبت تخلفات است.

سرهنگ نصرولا بیگلری بعد از ظهر چهارشنبه در اتاق جلسات پلیس راهور در استان به خبرنگاران گفت: 13 هزار موتورسیکلت و رسوب در پارکینگ های مازندران وجود دارد. وی گفت: تاکنون 2300 خودرو آزاد شده است. اقدامات تسهیل در پارکینگ انجام شده است.

وی افزود: مشتریان و متقاضیان می توانند با استفاده از سامانه پلیس خودروهای توقیف شده را رها کنند ، قیمت پارکینگ براساس سال 94 تعیین می شود ، جریمه های رانندگی ساده شده و اقدامات پرداخت اقساط جریمه ها نیز انجام شده است.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به تسهیل در رهاسازی خودروهای توقیف شده گفت: از زمان آغاز طرح تاکنون 2000 نفر تقاضای رهاسازی موتورهای رسوبی و 300 نفر رهاسازی وسایل نقلیه کرده اند.

بیگلری گفت: در حال حاضر 11000 موتورسیکلت و 2000 خودرو در پارکینگ ها توقیف می شود و انتظار داریم مالکان از شرایط ایجاد شده برای تمیز کردن رسوبات استفاده کنند.

وی با تأکید بر بهبود ثبت ترافیک گفت: در حال حاضر تمام شهرهای استان به سامانه هوشمند ثبت تخلفات مجهز هستند و در این راستا بهبود ثبت تخلفات در پیوند و بهبود نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات موثر است. . “

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه 42 درصد مرگ و میر در تصادفات شهری راننده و مسافر است ، سرعت بالا را یکی از دلایل آن دانست و گفت: کاهش تعداد تصادفات مستلزم اجرای یک طرح هوشمند برای ثبت تخلفات است و در استان مازندران برای نصب دوربین های هوشمند از تخلفات سوly استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  پلیس مشهد به فروشندگان طلا در هنگام قطع برق هشدار می دهد

بیگلری گفت: به دلیل جریمه بیش از یک میلیون تومانی 2 هزار و 139 خودرو توقیف شد و همچنین امسال 40 هزار خودرو در استان وجود داشت كه هفت درصد افزایش داشته است.

وی بر لزوم تسهیل تردد عابر پیاده از پل های عابر پیاده تأکید کرد و گفت: در حال حاضر کمتر از 5 درصد مردم از پل های عابر پیاده استفاده می کنند که این امر مستلزم تجهیز پل های عابر پیاده به آسانسور و پله برقی است که شوراهای استان ها و شهرداری ها با آنها ارتباط برقرار می کنند. نیاز به اجرای این مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید