ضرر نوشیدنی های رژیمی چیست؟


این کارشناس ارشد تغذیه گفت: نوشیدنی های رژیمی نوشیدنی هایی هستند که در آن از قند مصنوعی استفاده می شود، قندهای مصنوعی بدون کالری هستند به همین دلیل به آن نوشیدنی رژیمی می گویند.

توصیه متخصص تغذیه: ضرر نوشیدنی های رژیمی چیست؟

شهرزاد محمدیان کارشناس ارشد تغذیه و عضو کمیته پزشکی آکادمی ملی المپیک در گفتگو با سلامت نیوز توصیه متخصص تغذیه: ضرر نوشیدنی های رژیمی چیست؟وی گفت: نوشیدنی های رژیمی فقط بدون کالری هستند و به اندازه نوشیدنی های معمولی برای بدن مضر هستند. به همین دلیل به آنها رژیم می گویند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه ما این باور وجود دارد که فکر می کنند چون یک نوشیدنی رژیمی است، دیگر از نوشابه های رایج مضر نیست.

یکی از اعضای کمیته پزشکی آکادمی ملی المپیک به سلامت نیوز گفت: نوشیدنی های رژیمی نه تنها کالری دارند، بلکه آسیب هایی که نوشابه های گازدار به متابولیسم بدن وارد می کند و باعث پوکی استخوان می شود. یا باعث دفع کلسیم می شود. این امر در مورد این نوع نوشیدنی یا به دلیل موادی که توصیه متخصص تغذیه: ضرر نوشیدنی های رژیمی چیست؟این ماده به رقابت با کلسیم برای جذب کمک می کند و بنابراین باعث دفع کلسیم از بدن می شود و توصیه می کنیم از این گونه نوشیدنی ها زیاد استفاده نشود.

شهرزاد محمدیان در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند از این نوشیدنی استفاده کنند، گفت: نوشیدنی های بدون کالری برای افراد دیابتی و کسانی که می خواهند وزن خود را کنترل کنند بهتر از نوشیدنی های معمولی است، اما همچنان مصرف می کنند. “

منبع: سلامت نیوز


بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف داروی آنترالین

دیدگاهتان را بنویسید