مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ضرب المثل با مردن میراب شهری را بی آب نمی گذارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ضرب المثل: سراب که بمیرد شهر بی آب نمی ماند


ضرب المثل: میراب که می میرد شهر بی آب نمی ماند. وقتی می خواهند به بی اهمیتی کار و مسئولین اشاره کنند یا بگویند چیزی روی زمین نمانده و همیشه کسی هست که آن را ادامه دهد، این ضرب المثل را می گویند و می گویند: با مرگ سراب، شهر بی آب نمی شود. .

داستان ضرب المثل با مرگ سراب شهر بی آب نمی ماند

میرابی فکر می کرد مهم است. شغل میراب چه بود؟ در گذشته که آب نبود، آب توسط میراب ها توزیع می شد …. میراب آب رودخانه را تقسیم می کرد. مثلاً یک ساعت آب رودخانه را به محله بالا می فرستاد و آب رودخانه را یک ساعت به شهرک پایین می فرستاد. کار میراب مهم بود. اما این یکی از کارهایی نبود که هیچ کس دیگری نمی توانست انجام دهد. میراب راوی ما آنقدر خود را مهم می دانست که فکر می کرد اگر روزی مریض شود و دست از کار بکشد همه مردم از تشنگی خواهند مرد.

با این قبض برای خود دفتری ترتیب داد. سلام جواب همه رو ندادم زن میراب زنی با خدا و خوش اخلاق بود. گهگاه به شوهرش می گفت: چه شده؟ مگر اینکه از دماغ فیل بیفتید و همه اینها را خودتان به دست بگیرید. خداوند آب مورد نیاز مردم را از بهشت ​​می فرستد. سپس همه اینها را برای به اشتراک گذاشتن می گیرید، چه؟

کمی شاد باش… اما میراب مدیون این حرف ها نماند و همیشه به همسرش می گفت: حالا نمی فهمی من چقدر مهم هستم. وقتی مردم و مردم شهر از کم آبی رنج می بردند از من قدردانی می کنید.

بیشتر بخوانید  زیباترین اتفاق برای جان دل و طرفدارانش!

از آن زمان آقای میراب از درد شکمی ناشناخته رنج می برد. درد معده ای که خواب را از چشمانش خارج کرد. چه برسد به اینکه آقای میراب از شهر خارج شود و آب را در رودخانه تقسیم کند. وقتی کمی بهتر شد یادش افتاد که برای خودش آدم مهمی است و معجزه می کند.

از همسرش پرسید: مگر مردم شهر از بی آبی نمردند؟ اصلا تو خونه ما آب هست؟ همسرش خندید و گفت: «مطمئن باش هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از شبی که مریض شدی تقسیم آب را شخص دیگری بر عهده گرفته است، او هم بر خلاف تو خوش اخلاق و خوش اخلاق است و مردم از او بسیار خوشحال هستند، لحاف خود را درآورده و از آزار مردم خجالت می کشد.

از آن به بعد هر وقت بخواهند به ناچیز بودن کار و مقام اشاره کنند یا بگویند در زمین چیزی نمانده و همیشه کسی هست که آن را ادامه دهد، این ضرب المثل را می گویند و می گویند: با مرگ میراب شهر بی آب نمی ماند


جداکننده خط

ضرب المثل در بقالی کجا رفت؟

ریشه و معنی ضرب المثل هفت خطی از کجا آمده است؟

ضرب المثل آتار هفت شهر عشق شد یعنی چه؟

ضرب المثل هاله از کجا آمده است؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *