صهیونیست جاسوسی روزنامه نگاران را هک کرد – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش رویترز ، 17 گزارش رسانه ای نشان می دهد که 189 روزنامه نگار و تعداد زیادی از مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی متعلق به یک شرکت اینترنتی تلفن همراه صهیونیستی هک شده اند.

یکی از این رسانه ها واشنگتن پست است که گزارش می دهد دو زن نزدیک به جمال هاشچی با استفاده از جاسوس افزار Pegasus متعلق به گروه NSO به رژیم صهیونیستی هک شدند. عملیات هک قبل از مرگ وی انجام شد. هاشگی یکی از روزنامه نگاران همان نشریه بود که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شد.

گاردین رسانه دیگری است که در تهیه این گزارش سهیم بوده است. طبق این نشریه ، تحقیقات نشان می دهد که از نرم افزارهای جاسوسی این شرکت صهیونیستی بسیار استفاده می شود. این بدافزار پس از ورود به تلفن همراه ، به بازیابی پیام ها ، عکس ها ، ایمیل ها ، سابقه تماس از آن کمک می کند و همچنین میکروفون دستگاه را مخفیانه هک می کند.

با این حال ، این تحقیقات مشخص نمی کند که چه کسی و چرا این عملیات هک را انجام داده است.

این شرکت صهیونیستی ادعا می کند که محصولات خود را فقط برای مقابله با تروریسم و ​​جنایت به دولت ها ، سازمان های اطلاعاتی و نهادهای اجرای قانون ارائه داده است.

گروه NSO همچنین بیانیه ای را در وب سایت خود منتشر کرد و 17 گزارش رسانه ای را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید  تصویری تکان‌دهنده از مادر مهسا امینی در قبر دخترش

هنوز مشخص نیست که چگونه 17 رسانه به لیست شماره های هک شده تلفن همراه دسترسی پیدا کرده اند. اگرچه در این گزارش تعداد دقیق تلفن های همراه در این لیست مشخص نشده است ، اما در آن آمده است كه بیش از هزار نفر از 50 كشور تحت جاسوسی صهیونیست قرار دارند.

در میان افرادی که توسط جاسوس افزار صهیونیستی هک شده اند ، چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی سعودی ، 65 مدیر کل ، 85 فعال حقوق بشر ، 189 روزنامه نگار و بیش از 600 سیاستمدار و مقام دولتی وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید