صنایع در آذربایجان شرقی با کمبود 10 هزار مگاوات برق مواجه هستند



به گزارش روز جمعه ایرنا ، یونس جیل در نشست فوق العاده بررسی قطعی برق در صنایع آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته با قطعی برق روبرو بوده ایم ، س questionال اصلی این است که چرا برای رفع این مسئله اقدامی نکرده ایم؟ مشکل و چه کاری باید انجام شود “ما باید کاری را انجام می دادیم که انجام ندادیم.

وی افزود: اکنون با کمبود 10 هزار مگاوات برق روبرو هستیم ، در حالی که اگر 70 واحد پر مصرف را در استان تعطیل کنیم ، حدود 200 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد که سهم بسیار کمی از کمبود را جبران می کند ، بنابراین ما انتظار داریم این برنامه باشد. “وظیفه بخش خصوصی و خصوصیات صنعتی را از نظر منبع برق و مصرف مورد نیاز تعیین کنید.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه سدهای موجود برای تولید برق نیست بلکه برای بحث در مورد تأمین آب در کشاورزی است ، گفت: ما در زمینه بازسازی نیروگاه های برق در کشور به موقع “تحریم مشکلاتی را در بحث برق ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی با موضوع برق دلسوز است ، گفت: سال گذشته باید 120 مگاوات برق در شهرهای صنعتی استان تولید می شد و حتی سایت احداث نیروگاه تعیین شده بود اما ما این کار را نمی کنیم. بدانید چرا برخی از مردم با این تصمیم مخالف هستند “

یکی از اعضای شورای نماینده اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی تبریز نیز گفت: “ما همه نگرانی ها و مشکلات صنعتگران استان را درک می کنیم و چندین گزینه را برای جبران خاموشی برق در نظر گرفته ایم. یک مسئله این بود که هرکدام روز شهر صنعتی باید در طول هفته تعطیل باشد ، اما این کمبود برق را جبران نمی کند.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی جدید قیمت بیت‌کوین/ رکوردی دوباره در راه است؟

مسعود بنابیان افزود: با توجه به اینکه قطعی برق در منازل و بیمارستان ها مشکلاتی را ایجاد می کند ، شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده است که طی دو هفته آینده 70 واحد صنعتی با مصرف بیش از سه مگاوات تعطیل شود ، اما این مشکل همچنین برای این صنایع است. این امکان وجود دارد زیرا بسته شدن بلوک هایی مانند مرغداری ها ، لبنیات و سیمان عواقب زیادی به همراه دارد.

آذربایجان شرقی با حدود 4000 واحد تولیدی یکی از مراکز صنعتی این کشور است.

در حال حاضر ، میزان تولید سالانه برق در این استان از چهار نیروگاه موجود ، که سه نیروگاه در حال تخلیه است ، کمی بیش از سه هزار مگاوات است.

دیدگاهتان را بنویسید