صفحات خورشیدی در مناطق عشایری چهاراهال و بختیاری توزیع شد



مدیرعامل این شرکت از توزیع 88 صفحه خورشیدی قابل حمل در میان عشایر مناطق عشایری دیناران ، دالونک و کوئیدران در شهر اردل خبر داد.

به گزارش ایرنا ، مجید فرهزاد روز جمعه با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تأمین رفاه و برق جامعه عشایر استان است ، افزود: توزیع صفحات خورشیدی بین عشایر باعث ایجاد روشنایی مناسب و جلوگیری از جنگل زدایی می شود.

وی افزود: قیمت هر پانل 100 میلیون ریال برآورد شده است که از طریق وام به صنعت برق تأمین می شود.

فرهزاد گفت: سرمایه گذاری در بهره وری انرژی از منابع تجدیدپذیر علاوه بر جلوگیری از کاهش منابع سوخت ، از محیط زیست محافظت کرده و آلودگی ناشی از آن را کاهش می دهد.

توزیع صفحات خورشیدی در مناطق عشایری دینار اردلان

رئیس اداره بهبود تولید عشایر “چهارمحال” و “بختیاری” از توزیع 65 صفحه خورشیدی در مناطق عشایری دیناران در شهرستان اردل خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، شیرزاد کرمی افزود: توزیع صفحات خورشیدی در بین عشایر از اوایل تیرماه امسال آغاز شد و بر اساس سهمیه مناطق عشایری ، این صفحات به عشایر اهدا می شود که شعبه برق آنها از طرف رئیس ثبت نشده است از خانواده آنها و در چادر زندگی می کنند. “

وی با تأکید بر اینکه امسال بیش از 1100 صفحه خورشیدی بین عشایر استان توزیع می شود ، گفت: تاکنون 825 صفحه خورشیدی با مساعدت شرکت توزیع برق تولید شده است.

کرمی از عشایر استان خواست تا برای پنل خورشیدی به نام سرپرست خانوار ادارات عشایری شهرها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید  اماکن مذهبی بانه تعطیل نمی شوند

وی گفت: توزیع صفحات خورشیدی تا پایان ماه سپتامبر در استان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی ، 10 درصد از قیمت صفحات خورشیدی توسط متقاضی و مابقی توسط شرکت توانیر و شرکت قبیله پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا ، طبق آخرین سرشماری تعداد 22923 خانوار عشایری با جمعیت بیش از 115.058 نفر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید