صعود 45 هزار واحدی شاخص بورس


به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 45 هزار و 133 واحد به رقم یک میلیون و 454 هزار و 487 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 9 هزار و 740 واحد به رقم 430 هزار و 125 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه است، به بیش از 5 میلیون و 382 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 484 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 866 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی بیش از 3.2 درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هم وزن 2.3 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 3.1 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 3.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، چادرملو، شستا و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایشی ۲۱۸ واحدی تا رقم ۱۸ هزار و ۸۲۰ واحد صعود کرد.

در این بازار ۲۴۹ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام شد.

بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بیشتر بخوانید  امروز ته چین بادمجان بپز | طرز تهیه ته چین بادمجان خوشمزه و مجلسی + ترفندهای حرفه ای خوشمزه تر شدن ته چین

به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم رشد شاخص بورس در روز جاری روند افزایش نرخ ارز در بازار آزاد است که باعث چشم‌انداز مثبتی برای شرکت‌های حاضر در بورس و سرمایه‌گذاران شده است.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید