مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

صعود شدید قیمت طلا در روز جمعه ادامه خواهد یافت؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، دو عامل اساسی وجود دارد که باعث افزایش قیمت طلا شده است. داده های تورم ایالات متحده که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان می داد که تورم آمریکا به عدد 7.5 درصد افزایش یافته است که از رشد قیمت طلا حمایت می کند.

ایالات متحده در حال تجربه بالاترین تورم خود از چهل سال گذشته می باشد و این موضوع باعث شده است تا طبقه متوسط این کشور که اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهد نگران تامین منابع خود باشند. از این رو طلا به عنوان پناهگاه امن جذابیت بالاتری برای سرمایه گذاران پیدا می کند.

عامل دوم نیز افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین است. در روز گذشته اخباری مبنی بر حمله روسیه به اوکراین در این هفته منتشر شد که باعث شد تا این تنش ها به حداکثر میزان خود برسد. افزایش تنش های ژئوپلیتیک به طور معمول از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

خبر درگیری روسیه و اوکراین در ساعات پایانی روز گذشته منتشر شد و در همان ساعات پایانی نیز توانست تاثیر شدیدی بر روی بازار ایجاد کند. در صورتی که در این هفته شاهد درگیری میان دو کشور باشیم می توان انتظار داشت که قیمت طلا بار دیگر به سمت بالا ترین مقاومت چند ساله خود در عدد 1920 دلار حرکت کند.

این دو عامل در کنار یکدیگر توانستند قیمت طلا را تا بالای 1860 دلار برسانند. در نهایت طلا هفته را در عدد 1859 دلار به پایان رساند که نزدیک به 35 دلار رشد روزانه را نشان می داد. علاوه بر طلا قیمت نقره و دیگر فلزات گرانبها نیز در روز های اخیر افزایش قابل توجهی یافت.

بیشتر بخوانید  عکس جنجالی مارال فرجاد روی مجله خارجی

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *