صرفه جویی در بیش از یک میلیون لیتر آب مورد نیاز نیروگاه نکا با اجرای یک پیشنهاد ابتکاری


به گزارش فارس در ساری ، محسن نعمتی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در مصاحبه ای گفت: “اجرای پیشنهاد” استفاده از بخار و حذف انرژی میعانات از بخاری های بخار بخار در مصرف آب واحدهای بخار شهید پاور گیاه Salim Nyaka “، بیش از یک بار در روز باعث صرفه جویی در میلیون ها لیتر می شود.

وی افزود: آب به عنوان منبع حیات در رگ های سیستم های مختلف تولید انرژی و یکی از اصلی ترین م componentsلفه های تولید انرژی در نیروگاه های بخار ، نحوه تأمین همیشه ، به ویژه در سال های اخیر با بارندگی کم و کمبود آب ، از این رو است یکی از چالش های نیروگاه ها. “راهکارهای صرفه جویی در هزینه ها ، کاهش هزینه های تولید و افزایش کارایی واحد از موضوعات استراتژیک تولید برق است.

نعمتی ادامه می دهد: “به منظور كاهش تلفات آب و مصرف سوخت مازوت واحدها ، پیشنهاد ترمیم بخاری بخار میعانات بخار میعانات گازی بخار واحدهای بخار” توسط بهزاد فلاح ، متخصص برنامه ریزی و كارآیی شركت ، ارائه شده به کمیسیون. با استفاده و بهره برداری از آن در 3 واحد گرمایشی ، بیش از 750،000 لیتر آب مصرفی (Damin) در روز بازیافت می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: بازده سرمایه گذاری در این پروژه براساس نتایج به دست آمده در این پروژه کمتر از 10 روز است که توسط کارکنان کارخانه در بلوک 1 با هزینه حدود 2 محقق شده است. میلیارد ریالا

این مقام مسئول اعلام کرد: در این پروژه از اتلاف بیش از 245 هزار لیتر آب در طول شبانه روز جلوگیری می شود اما در فاز دوم با کمی افزایش حجم مبدل و صرف حدود 5 میلیارد ریال در دو واحدهای بخار اجرایی و در حال بهره برداری آزاد شد.

بیشتر بخوانید  سود سهام ۲۳۶ شرکت از طریق سجام واریز شد

وی گفت: در طول شبانه روز و در حالت مازوت این واحد حدود 285 هزار لیتر آب مین زدایی (9/11 تن در ساعت) و با اجرای پروژه در همان سه جفت 285 هزار لیتر مین زدایی بازیافت شد. آب بازیافت شد.

نعمتی خاطرنشان کرد: این پروژه در یک واحد چهار بخار در حال اجرا است که با اجرای آن مقدار کل آب بازیافتی به حدود یک میلیون و 100 هزار لیتر در روز در مازوت می رسد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با کاهش برداشت آب زیرزمینی ، کاهش محدودیت های تولید به دلیل کمبود آب مقطر ، صرفه جویی اقتصادی به دلیل کاهش هزینه مواد شیمیایی برای تأمین آب ، افزایش حداقل یک درصد کارایی چرخه کلی TPP ، کاهش انتشار آلاینده ها ، جلوگیری از جریمه های اعمال شده برای نیروگاه برای عدم تولید به دلیل کمبود آب ، کاهش هزینه های تعمیر به دلیل کاهش خوردگی بخاری های AirPress و بهبود شاخص های عملکرد نیروگاه مانند: شاخص های بهره وری و مصرف ویژه آب مقطر از دیگر مزایا و اهداف این پروژه ذکر شد و افزود که با محاسبات انجام شده این پروژه حداقل 7 میلیارد ریال در روز صرفه جویی خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از طریق اجرای این پروژه در چهار واحد بخار حداقل 40 تن در ساعت ، می توان بخار چشمک زن را در حالت دیزل بازیابی کرد که برابر است با حدود 23٪ ظرفیت تولید تیمار نیروگاه بخار نیروگاه. “

وی افزود: با فرض سهم سالانه 50٪ گازوئیل در تولید نیروگاه و سایر پارامترهای کارآمد مانند دمای محیط ، ضریب بار (LF) و فاکتور مداری (SF) ، تلفات کلی حدود 146 میلیون لیتر آب خانگی و حدود 7.5 میلیون لیتر مازوت در سال جلوگیری می شود و بدیهی است که با افزایش درصد مصرف سوخت مایع در تولید مولدهای بخار ، این مقادیر به همان نسبت افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  جایگزین خوشمزه و سالم برای قند فقط سوهان کنجدی! | طرز تهیه سوهان کنجدی خانگی +ویدئو

نعمتی گفت: در واحدهای بخار نیروگاه به منظور جلوگیری از خوردگی سرد سبدهای گرمایش هوا ، دودکش ها دودکش به دلیل وجود گوگرد موجود در مازوت ، در مقابل هر بخاری هوا تعدادی بخاری وجود دارد. میعانات بخار عبوری از بخاری های بخار پس از گرم شدن هوای ورودی به یونگ استروم وارد مخزن فلش شده و قسمت قابل توجهی از آن وارد بخار فلاش می شود.محیط و بقیه میعانات ورودی به مخزن فلاش از مخزن آب تغذیه باز می شود. پمپ ها را راه اندازی کنید.

انتهای پیام / 86048 / ج


دیدگاهتان را بنویسید