مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

صدور 160،000 شکل حمایت آموزشی از دانش آموزان ملی – اخبار فرهنگی و مدرسه ای – اخبار اجتماعی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گفته گروه اجتماعی آژانس تسنیممیترا تیموری گفت: اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وظیفه سازماندهی اتباع و مهاجران خارجی را در کشور بر عهده دارد و برای تسهیل امور اتباع خارجی و مهاجران آنها خدمات آنها به دفاتر “اقامتگاه و در حال حاضر در کل آنجا اختصاص می یابد” 187 دفتر حمایت مالی هستند و بسیاری از پرونده های مدنی مربوط به اقامت ، اشتغال ، سرشماری و بهداشت و همچنین صدور گواهی حمایت از آموزش و غیره در این دفاتر انجام می شود.

وی در مورد روش ثبت نام دانشجویان خارجی افزود: “آماده سازی و تهیه پیش نویس روش ثبت نام دانشجویان خارجی و مهاجران ، هر ساله از طریق کمیسیون سازماندهی اتباع و مهاجران خارجی در اداره کل امور عمرانی (وزارت کشور ) با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش. “و سایر م institutionsسسات و وزارتخانه های مربوط به شهروندی ، که تا سال 1994 حق ثبت نام در مدارس را فقط از شهروندان دارای مدارک قانونی (از جمله گذرنامه و غیره) داشتند.

رئیس مرکز روابط بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: “به دستور رهبر معظم انقلاب ، وی گفت که” هیچ کودک افغان ، حتی مهاجرانی که به طور غیرقانونی و بدون مدرک دیپلم در ایران هستند ، نباید از تحصیل محروم شود و همه آنها باید در مدارس باشند. “ایرانیان باید ثبت نام کنند” از سال 1995 ، ثبت نام اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی از طریق صدور فرم پشتیبانی آموزشی امکان پذیر است.

تیموری با بیان اینکه ثبت نام و صدور کارت پشتیبانی تحصیلی برای دانشجویان فاقد مدارک هویتی همچنان ادامه دارد ، گفت: در سال تحصیلی 1300-1400 187 هزار و 517 کارت پشتیبانی تحصیلی برای سال تحصیلی 1400-1401 صادر شده است. خدمات اسپانسری تاکنون بیش از 160،000 بورس تحصیلی برای دانشجویان بدون اسناد هویتی جدید صادر کرده است. این دانش آموزان مراحل ثبت نام در مدارس را طی می کنند و پیش بینی می شود روند صدور فرم های پشتیبانی تحصیلی افزایش یابد و تعداد متقاضیان این گروه از دانش آموزان بیشتر از سال تحصیلی قبل باشد.

بیشتر بخوانید  تهران میزبان سفره جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر/ اعلام آمادگی گروه های مردمی از کشورهای عراق و افغانستان

رئیس مرکز روابط بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه به دلیل ازدحام اتباع خارجی در دفاتر کفالت ، صدور فرم حمایت از دانش آموزان ادامه خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: فرم های پشتیبانی دانشجویی یک ساله و کد ویژه هر دانش آموز است. به طور جداگانه توسط اداره كل اتباع و مهاجران خارجي صادر مي شود و پذيرش دانشجويان داراي كارت معتبر براي حمايت آموزشي در مدارس كشور الزامي است.

وی گفت: در حال حاضر نیم میلیون دانش آموز خارجی كه بیش از 95 درصد آنها دانش آموز افغان هستند ، در مدارس جمهوری اسلامی ایران همراه با دانش آموزان ایرانی بدون هیچ گونه تبعیض و رایگان تحصیل می كنند و وزارت آموزش و پرورش و پرورش به تعهد خود در زمینه آموزش و آموزش فرزندان نیازمند به آموزش در سراسر ایران اسلامی ، صرف نظر از ملیت ، عمل كرده است.

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *