صدور حکم دادگاه برای رهاسازی 3000 کانتینر کالای متروکه در بندر شهید باهنر بندرعباس – اخبار هرمزگان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بندرعباسعلی صالحی ، قاضی ارشد استان هرمزگان ، هنگام بازدید از بخشهای مختلف گمرک و بندر شهید باهنر در بندرعباس ، دستور آزاد سازی فوری 3000 کانتینر کالای رها شده در انبارهای بندر را صادر کرد.

وی همچنین تأکید کرد که این 3000 کانتینر کالا که عناصر استراتژیک مورد نیاز صنعت تولید و نیازهای عمومی مردم هستند ، باید تا پایان ماه سپتامبر پاکسازی شوند ، در غیر این صورت برای پاسخگویی به نیازهای مردم فروخته می شوند.

علی صالحی گفت: در حال حاضر این حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور که واردات آن مربوط به سال 1397 و قبل از آن است ، در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش املاک واقع در بندر شهید باهنر بندر ذخیره می شود. عباس و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات. “پشتیبانی به خطر افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به لزوم ساماندهی هر چه سریعتر انبارهای موجود گفت: با توجه به اهمیت رهاسازی به موقع کالاهای مورد نیاز کشور ، دادگستری استان هرمزگان اقدامات لازم را برای اجرای حقوق و رفع موانع. “وی خواستار این شد که این حجم زیاد کالاهای وارداتی در اسرع وقت در دسترس مردم قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: در بازدید از این انبارها ، وضعیت محل دفن زباله در آن بندر نیز بررسی و در اسرع وقت تصمیم گیری شد ؛ برای تعیین تکلیف حجم زیادی از وسایل نقلیه و ماشین آلات راه سازی و سوخت گیری در انبارها برای تأمین نیازهای کشور.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه مسئولان مربوطه مشکل اساسی در روند تعیین تعهدات این کانتینرها را کمبود نیرو و تجهیزات عنوان کرده اند ، تأکید کرد: تعریف تعهدات این حجم زیاد کالای ذخیره شده و حذف انباشت کالاهای موجود نیاز به برنامه ریزی و تلاش مضاعف دارد دستگاههای مسئول.

بیشتر بخوانید  آمار تلخ جان باختگان سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی/ 202 نفر تاکنون جان باخته اند.

انتهای پیام / 864 / ش

دیدگاهتان را بنویسید