صداقت: دولت سیزدهم با سخت ترین چالش ها روبرو است



نماینده سابق مجلس اظهار داشت: قالب بندی از مدل های توسعه سایر کشورها که هیچ ارتباطی با ما ندارند ، نه از نظر فرهنگی و نه اقتصادی ، یکی از دلایل بحران های فعلی کشور است.

سیامک مرحصادق در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به چالش های دولت سیزدهم در آغاز دوره ریاست جمهوری خود اظهار داشت: چالش های دولت آقای رییسی در ابتدای دوره مسئولیت سخت ترین چالش ها در میان دولت های پس از انقلاب است. زیرا آنها نتیجه هشت سال ناکارآمدی را به دست می آورند.

وی افزود: چالش های پیش روی دولت سیزدهم را می توان با مجموعه ای از راه حل های کوتاه مدت کاهش داد ، اما راه حل اصلی این چالش ها نیاز به راه حل های بلند مدت دارد.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه تانکرهای آب مسئولیتی در حل مشکل کمبود آب ندارند ، گفت: راه حل های کوتاه مدت نمی تواند برای حل مشکل کمبود برق کافی باشد. هر دو مورد برای حل کامل نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و اساسی دارند.

مورحصادق گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه سالها بی توجهی نسبت به کسری زیرساخت های کشور است که برای آن یا چاره ای نداشته ایم و یا به راه حل های غیر علمی و غیر محلی اعتماد کرده ایم.

وی یادآور شد: کلیشه سازی الگوهای توسعه سایر کشورها که از نظر فرهنگی و اقتصادی هیچ مشترکی با ما ندارند ، یکی از دلایل بحران های کنونی کشور است. به عنوان مثال ، برخی از افراد در یک زمان خواستار مالزی ایران بودند ، که در واقع مدل اشتباه برای ما است. اصولاً با توجه به موضع رژیم در برابر ایالات متحده و متحدانش ، اجرای برنامه توسعه مالزی امكان پذیر نبود ، زیرا اقتصاد مالزی به كارتلهای غربی وابسته بود و وابسته است.

بیشتر بخوانید  واکنش سازمان هواپیمایی به ادعای نماینده مجلس

نماینده سابق مجلس با انتقاد از توافق برجام و وابستگی دولت های یازدهم و دوازدهم به آن گفت: ما معامله ای انجام دادیم که از ابتدا از نظر طرفداران رژیم و انقلاب یک معامله بسیار سودآور نبود. او آن را مانند ترامپ از هم پاشید. دولت آقای روحانی به جای جستجوی راه حل درون زای مشکلات ، می خواست از طریق مذاکره با کدخدا مشکل را حل کند ، که منجر به این شد.

وی ادامه داد: بهترین برنامه برای آقای رئیسی در سیاست خارجی استفاده از ایده های انقلابی رهبری است. ما نباید خارجی بخریم. رابطه ما با آنها باید بر اساس احترام متقابل باشد.

مارا صادق با تأكيد بر اينكه در زمينه سياست خارجي ، ما نبايد دشمن را توجيه كنيم كه به منافع ملي ما آسيب برساند ، گفت: “ما بايد در ديپلماسي عمومي بسيار بهتر عمل كنيم تا مردم از ساير كشورها بتوانند دولت هاي خود را تحت فشار قرار دهند تا ايران نادرست “چسباندن.

سرانجام نماینده سابق مجلس با اشاره به شکل گیری اعتراضات در خوزستان و مناطق جنوب غربی کشور به دلیل بحران کمبود آب اظهار داشت: این مسئله نتیجه سیاست و تفکر واگذاری زمین سوخته به منطقه بعدی است. با این حال ، انتظار نمی رود که مشکلات زیرساختی مانند آب ، برق و فاضلاب در دو یا سه ماه اول توسط دولت بعدی حل شود. برای کاهش این مشکلات موضوعات چند وجهی وجود دارد ، اما راه حل نهایی به وقت و حوصله مردم و برنامه ریزی و کار بیشتر دولت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم از فروش خودروهای خارجی در سامانه یکپارچه | زمان اعلام شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید