صبحانه برای کاهش وزن را بشناسید


آگاه بودن از صبحانه های مفید برای کاهش وزن با دلگرم کننده با من باش.

صبحانه سالم و سالم

صبحانه سالم و سالم

برای کاهش وزن منظم، جایگزینی یا حذف هیچ میان وعده ای توصیه نمی شود.

نکته مهم و موثری در اختیار دارد برنامه غذایی و تغذیه مناسب ردیابی زمان بین وعده های غذایی فاصله بین شام و صبحانه طولانی ترین فاصله بین دو وعده غذایی اصلی است که حدود 10-12 ساعت طول می کشد. بدن ما بعد از این مدت طولانی احساس گرسنگی می کند.

و این گرسنگی را باید با یک صبحانه کامل رفع کرد.یک صبحانه خوب و مقوی می تواند شامل دو نخل نان (نان سبوس دار مانند سنگک برای افراد چاق)، برخی لبنیات (مانند پنیر کم چرب، ماست کم چرب یا شیر کم چرب) یا تخم مرغ (تخم مرغ آب پز به جای تخم مرغ همزده برای افراد چاق).

فیبر روند کاهش وزن شما را سرعت می بخشد تا زمانی که بدانید چگونه آن را مصرف کنید.

قدرت الیاف کاهش وزن از آن زمان پنهان نمانده است.

برای صبحانه نان سبوس دار و مقداری میوه بخورید. حتما در وعده صبحانه یک واحد میوه بخورید.
برای ناهار و شام حتما از سالاد سبزیجات به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید غافل نشوید. برای این وعده‌ها می‌توانید پاستا یا برنج کامل بخورید.
دسرهایتان را با میوه پر کنید. به جای کیک شکلاتی پای سیب بخورید. سبزیجات و میوه ها را در هر وعده غذایی خود بگنجانید.

صبحانه سالم و سالم

فیبر: کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط الیاف طبیعی در میوه ها، سبزیجات و غلات کامل مانند نان، ماکارونی، برنج و … وجود دارد. آنها واقعا می توانند به شما کمک کنند وزن ایده آل خود را حفظ کنید. در واقع، برخی از مواد غذایی دیگر مانند شیر یا سایر محصولات لبنی پر فیبر تأثیر کمی در کاهش وزن دارند.

بیشتر بخوانید  علت گوش درد در کودکان و درمان سریع درد گوش در منزل

در مورد قرص های نرم (سبوس برنج، سبوس گندم) باید بگوییم که اثر اصلی آنها تسهیل دفع و رفع یبوست است. در واقع، اثر کاهش وزن آنها با فیبر طبیعی قابل مقایسه نیست.

آیا استفاده از فیبر در هر وعده غذایی برای کاهش وزن ضروری است؟

برای افزایش اثر کاهش وزن بهتر است در هر وعده غذایی فیبر لازم مصرف شود. وقتی رژیم غذایی متنوعی دارید، حتما فیبرهای مختلفی را جذب کنید که خواص مکمل دارند.

چگونه مصرف کنیم؟

این میوه انعقاد خون را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، پوست را جوان و شاداب نگه می دارد، موها را درخشان می کند و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد. رژیم میوه ای یکی از محبوب ترین و در عین حال موثرترین رژیم های لاغری در جهان است که در این رژیم و همچنین سایر رژیم ها نکات مهم و کاربردی را می دانستند و رعایت می کردند.

فیبر موجود در غذا

آنها سرعت تخلیه معده را به تاخیر می اندازند. به همین دلیل معده بعد از غذا خوردن مدت بیشتری سیر می ماند و همین عامل باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنیم. به این دلایل، فیبر اشتها و پرخوری را سرکوب می کند.

چرا فیبر از تجمع چربی جلوگیری می کند؟

زمانی که فیبر بیشتری مصرف می کنیم، کمتر کالری انباشته می کنیم. می پرسی چرا؟ به دلیل این واقعیت که:

فیبر باعث کاهش ترشح هورمون انسولین می شود که باعث تجمع کالری می شود.

2. فیبر مقداری چربی غذا را از طریق مدفوع دفع می کند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از تجمع کالری و چربی، فیبر پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  عملکرد و فواید ماساژ با دستگاه ال پی جی

صبحانه سالم و سالم

به همان اندازه که می خواهید وزن کم کنید، فیبر شما را لاغر می کند

حتما شما هم افرادی را دیده اید که رژیم سخت می گیرند و می کشند و کم می کنند اما بعد از مدتی به وزن اولیه خود باز می گردند و گاهی بیشتر؟ این اتفاقات در مورد کاهش وزن رخ نداد. در واقع، غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات نه تنها شما را لاغرتر می کنند، بلکه به لاغری نیز کمک می کنند.

صبحانه سالم و سالم

میوه مناسب برای کاهش وزن

آناناس

میوه هایی با محتوای کربوهیدرات بالا

در وعده صبحانه از میوه ها و کربوهیدرات های پر انرژی مانند موز، آناناس، انگور و انبه استفاده کنید تا راحت تر وزن کم کنید و در عین حال انرژی لازم برای شروع روز و ورزش را نیز تامین کنید.

هندوانه

میوه های کم کربوهیدرات

هندوانه، هلو، سیب و غیره میوه هایی با محتوای کربوهیدرات کمتری هستند اما حاوی مقدار زیادی آب هستند که در نتیجه دمای بدن را کنترل و تنظیم می کند و به حذف کلسترول مضر از بدن کمک می کند. این میوه ها انرژی لازم را برای عملکرد صحیح سیستم عصبی فراهم می کنند. قند موجود در این میوه بدون نیاز به قندهای دیگر از سوی دیگر منجر به سوختن قندهای اضافی در بدن و در نهایت کاهش وزن می شود.

توت ها

با مصرف این میوه سلامت و قدرت بدن را حفظ کنید

رژیم غذایی برای کاهش وزن سرشار از این میوه ها، حفظ مواد معدنی مهم و ضروری در بدن را به خطر نمی اندازد. برخی از لیموها یا پرتقال های خوشمزه به سیستم حرکتی بدن اجازه می دهند قدرت خود را بازیابند و از گرسنگی و ضعف جلوگیری کنند. مهمتر از همه، این میوه ها خون را تصفیه می کنند و قدرت بدنی را افزایش می دهند و سلامت قلب را هم در طول رژیم غذایی و هم در دوره طبیعی تضمین می کنند.

بیشتر بخوانید  دلایل ایجاد بروز سودا در بدن چیست؟

میوه آبدار

وقتی نام یک میوه آبدار را می شنویم به یاد هندوانه، خربزه و … می افتیم. این میوه بخش بزرگی از رژیم میوه برای کاهش وزن است زیرا این میوه با آبرسانی و بازسازی بافت های بدن، ضمن تامین انرژی، به شما اجازه می دهد تا با کاهش وزن، جوانی و شادابی بدن را حفظ کنید.

میوه های خشک شده

فواید مصرف میوه خشک

میوه های خشک امروزه مصرف زیادی دارند که امکان مصرف میوه های فصول مختلف در هر فصل را ایجاد می کند تنها نکته در مصرف این میوه توجه به تاریخ مصرف و طبیعی بودن آن است که در منزل انجام می شود. و این شما را بسیار بهتر و زیباتر می کند.

این گروه از میوه ها همچنین به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین ها کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات بهترین پیشنهاد برای میان وعده هستند و خوردن 5 تا 9 وعده از انواع رنگارنگ آنها بین میان وعده ها می تواند سلامت شما را تضمین کند. با این حال، جایگزینی صبحانه با میوه در کوتاه مدت می تواند منجر به کاهش وزن شود، اما در دراز مدت عوارضی مانند اضافه وزن را به همراه خواهد داشت.

وقتی به اندازه کافی صبحانه نمی خوریم بدن ما به خودی خود دچار کمبود می شود و به طور خودکار عملیات ذخیره سازی را انجام می دهد و با آن میل فرد به ناهار بیشتر می شود بنابراین شرایط اضافه وزن و چاقی به سادگی ایجاد می شود.

صبحانه سالم و سالم

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید