صادر کننده اصلی کالا به ایران از نظر اقتصادی چگونه است؟


امارات متحده عربی طی چند دهه گذشته یکی از معدود کشورهایی در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس است که توانسته روند رو به رشد اقتصادی خود را ادامه دهد و امروز این کشور از نظر تجارت ، سرمایه گذاری خارجی و کم خطر بودن فعالیت اقتصادی بهترین است. . در این زمینه آماری وجود دارد.

اگرچه ابوظبی پایتخت سیاسی امارات است ، اما بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی این کشور در خانه شیخ دبی انجام می شود ، شهری که همیشه در تجارت با ایران پیشگام بوده و به عنوان یکی از شرکای تجاری اصلی این کشور باقی مانده است. سه سال گذشته.

برآوردهای سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که در سال 2019 امارات متحده عربی رشد اقتصادی مثبت 4 درصدی و رشد مثبت تولید صنعتی 4.2 درصدی را ثبت کرده است. درآمد سرانه این کشور نیز 29900 دلار برآورد شده است.

شورای همکاری خلیج فارس ، اتحادیه عرب ، اوپک ، اوپک ، سازمان کنفرانس اسلامی ، بانک عربی برای توسعه اقتصادی آفریقا ، صندوق توسعه اقتصادی و اجتماعی عرب ، صندوق پول عرب ، فائو ، بانک توسعه اسلامی ، گروه 77 ، صندوق بین المللی پول ، سازمان ملل ، سازمان تجارت جهانی بخشی از سازمانهای اقتصادی بین المللی هستند که امارات متحده عربی رسماً به آنها پیوسته است.

درباره اقتصاد امارات متحده عربی چه می دانیم؟  + جایگاه ایران

امارات متحده عربی با بسیاری از کشورهای جهان تجارت دارد. بخشی از این تجارت در زمینه صنعت و توسعه زیرساخت ها و بخشی دیگر در زمینه کالاهای لوکس یا غیر ضروری تعیین می شود. تجارت الماس ، طلا و فلزات گرانبها ، اسبهای اصیل و خزندگان بخش قابل توجهی از آمار تجارت امارات را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید  ۳۸ مدل طراحی ناخن سبز شکاری | رنگ پاییزی برای پوست سبزه

شرکای تجاری اصلی امارات نیز شامل هند ، ژاپن ، چین ، سوئیس ، سنگاپور ، عربستان سعودی ، کره جنوبی و تایلند است. با این حال ، در میان شرکای تجاری اصلی ایران ، موقعیت امارات متحده عربی بسیار بالا است. طبق آمار رسمی مورد تأیید گمرک ، امارات متحده عربی سومین وارد کننده کالا از ایران و بزرگترین صادر کننده کالا به ایران است.

در میان صادر کنندگان ، امارات بالاتر از چین ، ترکیه و آلمان است و در میان واردکنندگان نام این کشور بعد از چین و عراق است.

فعالان اقتصادی هر دو طرف می گویند در صورت تخفیف تحریم ها و افزایش روابط ، انتظار می رود حجم تجارت مشترک بین دو کشور طی 10 سال دو برابر شود. بخش مهمی از تجارت مشترک ایران با دبی است و نمایشگاه Expo 2020 دبی که حدود سه ماه دیگر آغاز می شود ، بستر مهمی برای یادگیری ظرفیت دو جانبه و افزایش تجارت است.

223227

دیدگاهتان را بنویسید