صادرکنندگان پشتیبانی شده “سیب” از بروجرد – اخبار لرستان – اخبار استانهای تسنیم


جواد گودرزی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم بروگردر وی گفت: شهرک بروجرد با زمینی قابل کشت با بیش از 13 هزار هکتار باغ مقام اول استان را دارد.

وی افزود: یکی از خوبی های بخش کشاورزی این است که شهر بروجرد دارای سطح وسیعی از باغات استان است که از این تعداد 1865 هکتار باغ سیب و 1165 هکتار از این زمین به سیب زایی پاییزه اختصاص دارد و 700 هکتار به آن اختصاص یافته است. و برای پرورش سیب تابستانی.

مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان بروجرد گفت: سیب تابستانی یا سیب گل سرخ بروجرد به دلیل عطر و بوی آن بهترین نوع سیب محسوب می شود و این محصول کاندیداهای زیادی در شهرستان و سایر شهرهای استان دارد.

وی در مورد میزان جمع آوری سیب گلاب از باغات شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: متوسط ​​عملکرد سیب گلاب بین 16 تا 20 تن در هکتار است که خوشبختانه بروجرد به دلیل آب و هوای خاص خود بین 25 تا 30 تن در هکتار برداشت می کند. . کار می کند. با توجه به سطح زیر کشت ، پیش بینی ما برای امسال 17000 تن است که عمدتا به عنوان غذای تازه مصرف می شود.

گودرزی تاکید کرد: سیب صورتی بروجرد و استان یک مارک معروف حتی در تهران است و دارای جایگاه ملی است ، منطقه شیخمیری کاره و سادات شیخمیری در بروجرد کشت این نوع سیب است.

وی با اشاره به صادرات سیب بروجرد گفت: سیب بروجرد مشهور است و مارکی در کشور است که به دلیل طعم و خاصیت انعطاف پذیری کم ، تازه مصرف می شود و این نوع سیب قابل صادرات است ، بخش خصوصی می تواند در صورت شما علاقه مند به سرمایه گذاری در این محصول هستید ، تمام مجوزهای این محصول توسط اداره جهاد کشاورزی صادر شده و به آنها داده خواهد شد. تنها کاری که برای صادرات این محصول باید انجام دهید آماده سازی زیرساخت ها است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

انتهای پیام / 642 / ی

دیدگاهتان را بنویسید