صادرات 14 میلیون دلاری گروه خودروسازی سایپا



به گزارش شمانیوز، در 8 حکم رئیس جمهور برای خودروسازان به صادرات خودرو و قطعات اشاره شده است، بنابراین گروه خودروسازی سایپا در راستای تحقق اهداف صادراتی کشور در سال جاری با جدیت بیشتری به این موضوع خواهد پرداخت. نمایی دوگانه از بازارهای کشورهای همسایه

بر این اساس، باید اعلام کرد که در سال گذشته ارزش کل قطعات خودرو و صادرات گروه خودروسازی سایپا 13 میلیون و 735 هزار و 223 دلار و ارزش تجمعی صادرات خودرو 8 میلیون و 239 هزار و 192 دلار و تعداد خودروهای صادر شده توسط سایپا. این گروه نسبت به سال 1399 بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه دوره مدیریت جدید گروه خودروسازی سایپا بر تولید اقتصادی خودروهای کویک و شاهین نظارت خواهد داشت، این گروه در نظر دارد در زمینه صادرات محصولات نهایی و قطعات خودرو ارقام بالایی را به ثبت رسانده و با کشورهای همسایه برای صادرات خودرو مذاکره کند. محصولات سایپا که از جمله آنها حضور هیئت مدیره ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگا جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه از مجموعه سایپا و توسعه همکاری با خودروسازان روسی است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سال 1401، این گروه خودروسازی 650 هزار دستگاه تولید خواهد کرد، بنابراین به نظر می رسد با روند صعودی تولید خودرو در ماه های نخست امسال (حداقل 36 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شد) بتوان تعداد تولید را هدف گذاری کرد. در تشویق صادرات

در حال حاضر 7 گروه از گروه خودروسازی سایپا در زمینه قطعات و صادرات خودرو فعال هستند که شامل سایپا، سایپا یدک، فنر زر، ایران رادیاتور، مالیبل، رینگ سایپا و سایپا آذربایجان می شود.

بیشتر بخوانید  جزئیات انفجار مرگبار در استان همدان / 7 نفر کشته و زخمی شدند

گفتنی است سایپا یکی از صادرکنندگان پیشرو کشور از سال های گذشته بوده و تاکنون موفق به کسب 2 عنوان صادرکننده ممتاز، 7 عنوان صادرکننده نمونه در سطح کشور و 3 عنوان صادرکننده نمونه استان در صنعت خودروسازی شده است. 1400. نمونه در استان تهران.

سیپانیوز

دیدگاهتان را بنویسید