مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

صادرات گاز روسیه به اروپا متوقف شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، شرکت گازپروم روسیه عصر جمعه اعلام کرد که در پی کشف نشتی در این خط لوله، صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به طور کامل متوقف کرده است.

مقامات روسی دلیل تعلیق صادرات گاز نورد استریم 1 را به مسائل تعمیر و نگهداری مرتبط دانستند و گفتند که تحریم های غرب مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری این خط لوله شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ظرفیت صادرات گاز نورد استریم 1 در ژوئن به 40 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه جولای به 20 درصد رسید.

در بخشی دیگر از این گزارش رسانه های غربی آمده است: «روسیه البته از ابتدای آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین نامید، ارسال (گاز) به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را به طور کامل متوقف کرده است.

از سوی دیگر نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه به شهروندان این کشور درباره احتمال قطع برق در ماه های آینده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هشدار داد که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق به مدت دو ساعت قطع شود. این در مورد قطعی برق احتمالی در بحبوحه بحران گسترده انرژی و تشدید جنگ در اوکراین است.

بورن گفت که این تا حدودی به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین و همچنین تعطیلی برنامه ریزی شده حدود نیمی از 56 رآکتور هسته ای فرانسه برای تعمیر و نگهداری است. فرانسه حدود 67 درصد برق و گاز خود را برای حدود 7 درصد به انرژی هسته ای متکی است.

بیشتر بخوانید  قیمت سکه امامی سر به فلک کشید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *