مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

صادرات و واردات محصولات کشاورزی خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین میزان واردات در خوزستان در سه ماهه نخست امسال به محصولات ذرت اختصاص داشت که شامل یک میلیون و 616 هزار و 442 تن ذرت است.

محسن حسنی در گفت وگو با ایسنا درباره صادرات ، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، اظهار داشت: در این مدت صادرات محصولات کشاورزی از خوزستان از طریق تسهیلات قرنطینه کشور به میزان بالایی انجام شده است. به 98983 تن. حجم واردات کالاهای کشاورزی 3،677،000 تن و میزان ترانزیت خارجی از نقاط قرنطینه در استان خوزستان یک هزار و 168 تن است.

وی افزود: صادرات تاسیسات قرنطینه سبزیجات در خوزستان شامل میوه هایی مانند گیلاس ، آلو ، انجیر ، بادام ، انگور ، بادمجان ، پرتقال ، بامیه ، پسته ، آلو و سایر محصولات از شهرهای قرنطینه شده مانند هورامشهر ، دشت آزادگان ، آبادان و اهواز است. بیرون هستند.

حسنی با استناد به کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی ادامه داد: کالاهای کشاورزی استان به عراق و کویت صادر شده است. بیشترین میوه های صادراتی هندوانه بود که به میزان 37،877 تن نقطه قرنطینه در دشت های آزادگان و هورامشهر به عراق و کویت صادر شد.

وی در مورد کالاهای وارداتی به استان گفت: محصولات وارداتی شامل آرد سویا ، گندم ، ذرت ، سویا ، جو ، برنج ، یونجه و MDF است که از طریق بندر امام خمینی وارد استان خوزستان می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به استان خوزستان نیز شامل برزیل ، روسیه ، ترکیه ، آرژانتین ، اوکراین ، رومانی ، صربستان ، کانادا ، اندونزی ، تایلند ، هند و پاکستان است.

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب آشغال و زباله

حسنی با بیان اینکه کمترین میزان واردات مربوط به بذر یونجه بود ، گفت: بیشترین میزان واردات به خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری به محصولات ذرت اختصاص داشت که شامل یک میلیون و 616 هزار و 444 هزار تن ذرت از برزیل ، اوکراین است. ” صربستان و رومانی.

وی در مورد ترانزیت خارجی خوزستان گفت: بیشترین میزان ترانزیت خارجی خوزستان مربوط به کالاهای ماندارین از پاکستان به عراق است.

حسنی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 913 گواهینامه بهداشت گیاهی خارجی برای صادرات از کشورهای قرنطینه در استان خوزستان به کشورهای مقصد صادر شده است که به صورت شبانه روزی در گمرک بندر ، بازارهای مرزی و فرودگاه بین المللی اهواز فعالیت می کنند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *