صادرات نفت از بندر شهید رجایی تسهیل می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترمحمد راستاد ظهر پنجشنبه طی مراسمی برای اجرای شش پروژه دریایی و بندری در بندر شهید رجایی اظهار داشت: امروز ناوگان کانتینر به دنبال استفاده از کشتی های بزرگ است و به همین دلیل بنادر در کشتی های کانتینری قرار می گیرند که می توانند کشتی های بزرگ را در خود جای دهند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین ، مدرن ترین و مدرن ترین کشتی های از این نوع در جهان ، این پروژه امروز در ایران بازسازی شد و پس از 50 سال از این ناوگان ، افزود: با بهره برداری از پروژه دریایی و بندری ، اعماق کانالهای ورودی دریا می تواند عمیق تر شود. “علاوه بر افزایش تعداد بنادر ، بندرهای کشور را برای اسکان کشتی های بزرگتر نگه داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ورود دو لایروب مکنده به ناوگان دریایی کشور گفت: عمق کانال های بندری افزایش یافته است.

راستاد افزود: پس از 50 سال بازسازی ، این لایروبی ها در دستور کار قرار گرفت و دو لایروب مدرن به بهره برداری رسید كه یك دستگاه در آبهای استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان توزیع می شود و یك دستگاه به خوزستان توزیع می شود. و استانهای بوشهر. “

وی با اشاره به جذب سرمایه از بخش خصوصی در بنادر ، توضیح داد: جذب سرمایه از بخش خصوصی در قالب BOT انجام می شود که 340 قرارداد است و 32000 اشتغال مستقیم دارد. بنابراین ، 17000 میلیارد تن جذب سرمایه از بخش خصوصی است که 70٪ آن فروخته می شود.

بیشتر بخوانید  فروش فوری خودرو رسپکت از امروز آغاز شد + قیمت

مدیر کل سازمان بندری و دریانوردی با اشاره به اهمیت تجهیزات بندری شهید رجایی گفت: امروز شهید رجایی دارای 31 هکتار حیاط خلوت در بندر است که می تواند در کشتی های با ظرفیت 18400 TEU اسکله شود.

راستاد در مورد اهمیت پست بندری 31 هکتاری در ترمینال کانتینر بندر بندر شهید رجایی نیز گفت: “این بندر همچنین برای حفظ رقابت پذیری و مقبولیت 18،400 TEU کشتی ، از مراحل طراحی تا اجرا در یک جهت است. کشور. “انجام شده ، موقعیت کشور را در بنادر کانتینر بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید