مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شیوع آنفلوآنزا در هفت استان کشور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اپیدمی آنفلوانزا در هفت استان کشور

بیشترین شیوع آنفولانزا در 7 استان کشور است

بر اساس گزارش ها خبرگزاری طبنادکتر محمدمهدی گویا گفت: در حال حاضر آنفولانزای فصلی در سراسر جهان از جمله کشور ما و گروه های پرخطر مانند بیماران قلبی، ریوی، مبتلایان به نارسایی کلیه، افراد دیابتی، زنان باردار و بیماران سرطانی شایع است. که تحت درمان هستند. «آنها تحت شیمی درمانی هستند، اگر به این بیماری مبتلا شوند بیشتر در معرض خطر هستند.

وی افزود: در حال حاضر آنفولانزای فصلی در استان های تهران، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، سمنان، اردبیل و خراسان جنوبی شیوع بیشتری دارد و توصیه می کنیم گروه های در معرض واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، رعایت توصیه‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل پیشگیری از بیماری‌ها دانست و گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم تا زمانی که پزشک اجازه نداده، کودکانی را که به بیماری آنفولانزا مبتلا هستند به مدرسه نفرستند. “

وی گفت: افرادی که علائم آنفولانزا دارند نیز باید از تماس با سالمندان و زنان باردار خودداری کنند.

به گزارش گویا، شستن مرتب دست ها و رعایت آداب تنفسی در پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین به فوت مرد ۶۱ ساله در تهران بر اثر آنفولانزا اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها نوشته‌اند، این فرد ۳۷ سال سن ندارد. و دارای بیماری مزمن قلبی است.بیمارستانی و دیررس.

گویا گفت: درمان این فرد 61 ساله در یکی از بیمارستان های تهران آغاز می شود، اما از آنجایی که این بیمار دچار بیماری اولیه قلبی بوده و واکسن دریافت نکرده و دیر به بیمارستان منتقل شده است، درمان وی انجام نخواهد شد. موثر بوده و بیمار خواهد مرد.

بیشتر بخوانید  اقدامات پس از گزیدگی نیش زنبور

به گزارش وب دا، وی گفت: نتیجه آزمایش این فرد نشان داد که نوع ویروس H1N1 آنفولانزا است که در حال حاضر آنفولانزای فصلی محسوب می شود.

هیچ تفاوتی بین آنفولانزای H1N1 B و H3N2 وجود ندارد. این آنفولانزا از نظر شدت و علائم آنفولانزای فصلی است. آنها در سراسر جهان رایج هستند.”
منبع: ایرنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *