شیعیان و ایرانیان پاکستانی ساکن عید قربان غدیر کم را گرامی داشتند


به گزارش ایرنا ، ایرانیان مقیم اسلام آباد ، پایتخت پاکستان ، چهارشنبه شب با حضور “سید محمد علی حسینی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ، روسای نهادهای ایرانی ، دبیران مجموعه آموزشی امام حسین (ع) ، کارکنان سفارت و خانواده های آنها. اماکن دولتی در کشور برگزار می شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام خداوند متعال با صدای دلنشین حاج کریم منصوری قاری بین المللی کشورمان آغاز شد و برخی از مداحان اهل بیت (ع) در توصیف کریسمس و مداحی را قرائت کردند. استاد متقی

حجت الاسلام امین شهیدی ، شخصیت برجسته شیعه پاکستان نیز در این مراسم در مورد واقعه گدیر و اهمیت آن صحبت کرد.

وی گفت: وارث مشروع رسول خدا ، حضرت علی (ع) ، همیشه الگوی ایده آلی برای بشریت بوده و وجود پر برکت آن ، پایتخت وحدت است و مسلمانان باید راه امیرالمومنین (ع) را دنبال کنند و از خوشبختی این و زندگی پس از مرگ.

بر اساس این گزارش ، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای مختلف پاکستان چهارشنبه شب با شور و شوق در مساجد شیعیان و حسین (ع) در جشن های عید قربان و امام علی (ع) با جشن های باشکوه حضور یافتند. مراسم بزرگداشت اعلام ولایت و جانشینی مولوی متقیان تا فردا شب در مناطق مختلف پاکستان ادامه دارد.

شیعیان و ایرانیان پاکستانی ساکن عید قربان غدیر کم را گرامی داشتند

در این مراسم سخنرانان واقعه تاریخی غدیر ، سالگرد اعلام امام و ولایت حضرت علی (ع) توسط پیامبر اسلام را مقدس و شرافتمندانه تشریح کردند و مداحی ها با خواندن آوازهای مذهبی و قرائت مولودی به فضای معنوی این خوشبختی ها. آنها بخشیدند.

بیشتر بخوانید  جهاددانشگاهی قم حامی ایده های جوان و نوآورانه جوانان استان است

خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور ، کراچی ، کویته پیشاور و مولتان نیز عید قربان را با حضور شیعیان پاکستانی و ایرانیان مقیم این استان جشن گرفتند.

شیعیان پاکستانی جشن های عید قربان را برگزار می کردند و مساجد و حسینیه ها را تزئین می کردند. عاشقان خاندان پیامبر در آیینه ها بار دیگر عشق و تعهد و اخلاص خود را نسبت به اسلام و قرآن پیامبر بزرگ اسلام حضرت علی امیرالمومنین (ع) و اهل بیت در جشن ابراز داشتند. ، خطبه ها ، سخنرانی ها ، دعاها و ادعیه ها. آنها عصمت و پاکی را نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید