شیری: بوکس ایران راه خود را پیدا کرده است. ما می توانیم شگفت انگیز باشیم



مرتضی شیری وی روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا درباره شرایط بوکس کشور گفت: “از سال 1968 با تلاش احمد ناطنوری ، بوکس در ایران از سر گرفته شده و تلاش زیادی در این زمینه ، بازی های آسیایی و قاره ای کرده است. بازی ها حضور داشتند و مدال های خوب آسیا به دست آمد.

وی افزود: ناطنوری سال ها رئیس فدراسیون بوده است اما باید اذعان داشت که بعد از چندین سال اداره یک گروه ، همه خسته می شوند و انگیزه قبلی ندارند. فکر می کنم توصیه هایی که به او شده منجر به افت بوکس ایران شده است. اما با همه این تفاسیر نمی توان تلاش های او و دیگر کارمندان سابق فدراسیون را نادیده گرفت.

شیری درباره ریاست حسین بوکس در فدراسیون بوکس گفت: “او حدود چهار سال پیش رئیس فدراسیون شد و مدتی طول کشید تا همکاران خود را انتخاب کند و بهترین تیم مدیریت را انتخاب کند.” اوایل انتقادات زیادی بود و من خودم منتقد بودم اما الان شرایط فرق کرده است.

شیری که در المپیک 92 بارسلونا بوکسور ایران بود ، گفت: روزی آرزوی ما پخش یک دقیقه مبارزه بوکس در رسانه ملی بود ، اما خوشبختانه اکنون با تعامل فدراسیون و رادیو و تلویزیون ، مسابقات در این منطقه به خوبی تابش می کند. “بازگشت بوکس به بدنهای بزرگ مانند ارتش اقدام مناسب دیگری بود.

وی گفت: تیم جوانان ما در جام جهانی لهستان با هدایت رضا مهدی پور دعواهای شدیدی داشت و ما دیگر زنگ تفریح ​​نبودیم. من مطمئن هستم که این تیم در مسابقات قهرمانی آینده آسیا نتایج خوبی کسب خواهد کرد. این نشان می دهد فدراسیون در رده های سنی اصلی برنامه دارد.

بیشتر بخوانید  انتقاد تند همتی نسبت به عدم افزایش حقوق ها

علاوه بر این ، قهرمان سابق ایران به عملکرد خوب تیم بزرگسالان اشاره کرد و گفت: “در دوره ای فقط یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کردیم اما تیم ایران ابتدا عملکرد قابل قبولی در مسابقات سهمیه داشت و سپس به پیروزی رسید. دو مدال نقره و دو برنز در مسابقات قهرمانی آسیا. “البته او حق بسیار بیشتری داشت و متاسفانه بی عدالتی به ما اجازه نداد مدال طلا را بدست آوریم.

شیری گفت: برخی معتقد بودند که علیرضا استکی نباید سرمربی بزرگسالان باشد اما در 2 سال اخیر ثابت کرد که به درستی تیم ملی را هدایت کرده است.

این بوکسور پیشکسوت ادامه داد: “دانیال شهبهش” و “صهین موسوی” با هدایت استتسکی می توانند موفقیت های بیشتری کسب کنند. شاید کسب مدال المپیک رویایی باشد اما این دو تیم ملی می توانند بزرگترین رویداد ورزشی جهان را غافلگیر کنند.

وی درباره دریافت حکم مربیگری دو ستاره بین المللی خود توضیح داد: این موضوع همچنان در فدراسیون قبلی باقی مانده و حکم من از طرف فدراسیون جهانی صادر نشده است. خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های حسین توری و حمید گوبیزاده ، این حکم به زودی توسط فدراسیون جهانی به من داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید