شیرهانلو: فضای دودکش 2 شبیه خانواده ماست / من دانشجو هستم!


گروه نمایندگی فارس رادیو و تلویزیون: نوروز 90 زمانی بود که پسری شیرین زبان حضور داشت سریال “چک برگشتی” و در نقش پسر بازی می کند امیر جعفری او به یکی از شخصیت های محبوب سریال های نوروزی تبدیل شد.

سپس به دلیل همان زبان شیرین ، شاهد بازی او در سریال ها و فیلم های دیگر بودیم. از جمله دیوارها ، پرده ها ، روزهای بد درب منزل ، کشیش ها ، جن ها ، داستان های کمال و …

محمدرضا شیرهنلو همان پسری است که از 6 سالگی وارد هنر شد و به طور اتفاقی توسط یکی از دوستان پدرش به این رشته معرفی شد. او در سالهای اولیه فعالیت بازیگری بود و در سن 7 سالگی در این فیلم بازی کرد فیلم سینما نامزد سیمرغ برای دهلیز بهروز شعیبی به اولین مرد اضافه شد.

شیرهانلو امشب دومین سریال حرفه ای خود را در دوران نوجوانی بازی می کند. وی برای دومین بار در نقش پوریا ، پسر فیروز مشتک بازی کرد. او از 7 سالگی نقش پوریا را بازی کرد و حالا بعد از 8 سال دوباره در همان نقش است.

مجموعه تلویزیونی “دودکش 2” به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی امشب از شبکه یک پخش می شود. دودکش این تاریخچه خانوادگی ایرانی را به تصویر می کشد و فضای آن ادامه کارهای خوب دیگر نژاد است.

ما با محمدرضا شیرهانلو ، که اکنون 16 ساله است و اکنون می خواهد رشته تحصیلات خود را در دبیرستان انتخاب کند ، در مورد دنیای بازیگری ، تبدیل شدن به دنباله ای برای سریال های موفق و هدف خود در بازیگری صحبت کردیم.

** با توجه به اینکه در دودکش 1 جوان بودید و حجم بازی شما در فصل دوم بیشتر است ، می توانید درباره بازخورد دودکش 2 برای ما بگویید؟

-شکر خدا ، مردم از دودکش بسیار او را دوست داشتند و استقبال کردند و تاکنون مردم از او استقبال کرده اند. حالت خوبه آنها بخشی از یک کمدی کار ما به دلیل سانسور کاهش یافته است ، که دلیل آن را نمی دانم و وارد نمی شوم.

تلاش زیادی برای این کار صورت گرفت و اگرچه وقت کمی برای پخش داشتیم ، اما سریال به خوبی دیده شد و در مقایسه با کارهای ساخته شده در تلویزیون مردم پخش این سریال را بیشتر دوست داشتند.

** شما در دودکش 1 7 ساله بودید؟

– بله ، او 7 ساله بود.

** آن زمان را به یاد دارید؟

– عالی نیست ، اما روزهای ضبط و پخش را به یاد می آورم.

** سختی های او را به خاطر دارید؟

– به طور کلی دودکش کار بسیار سختی است ، زیرا ما در همه سکانس ها پر از بازیگر هستیم و در هر سکانس ده بازیگر داریم. این کار خصوصاً برای من که تازه کارم را شروع کردم دو برابر دشوار بود. آقای نیک نژاد در دودکش 1 دستیار اول بود و آقای لطیفی مدیر بودند و هر یک در موقعیت خود سختگیر بودند. اما خاطرات خوب او بیش از مشکلات است و به طور کلی دودکش ها بسیار محبوب هستند ، درست مثل آن خانواده مواردی وجود دارد که در این مجموعه مشاهده می کنیم.

** چطور برای “دودکش 1” انتخاب شدید؟

-قبل از دودکش 1 من در سریال “بازگشت چک” با آقای مقدم کار کردم و سپس تئاتر تئاتر آقای دژاکام را بازی کردم و فکر می کنم از سال 1992 بازی در دودکش را شروع کردم. زمانی که من در فیلم “دهلیز” بازی می کردم ، آقای نیک نژاد با مادرم تماس گرفت و از من خواست که به دودکش بروم و مادرم گفت که محمدرضا بعد از بازی در فیلم “دهلیز” به استراحت احتیاج داشت و آقای نیک نژاد همچنین گفت این خستگی بی معنی است. و محمدرضا مجبور بود با ما باشد و به محض مراجعه به دفتر آنها ، قرارداد نوشتیم و آرایش و لباس های خود را آزمایش کردیم و شروع به کار کردیم.

بیشتر بخوانید  شرایط جدید دریافت کارت سوخت مشخص شد

** وقتی برای بازی در نقش دودکش انتخاب شدید برای شما مهم بود؟ منظورت ، مثلاً ، نمک و امثال آن است ، درست است؟

-از همان آغاز کار من ، ابتدا مادرم با عوامل این کار صحبت کرد و فیلمنامه را خواند و سپس برای من توضیح داد و اگر فیلمنامه را دوست داشتیم و تیم سازنده را دوست داشتیم ، به قرارداد می پردازیم. به طور کلی مادرم حرف اول را می زند و مرا خیلی راهنمایی می کند.

** در سریال “پادری” هم بازی کرده اید؟

“بله ، من هم آنجا بودم.”

** با توجه به اینکه نمونه های موفق و ناموفقی برای ادامه سریال داشتیم ، فکر می کنید دنباله ها چقدر می توانند به جذب مخاطب کمک کنند؟

– به طور کلی ، ساخت دنباله سریالی به اندازه نون خ ، پایتخت و کمین که مردم آن را دوست دارند ، کار دشواری از ایجاد فصل اول است. با این حال ، ساخت دنباله این سریال این انتظار را برای افراد ایجاد می کند که قطعاً دودکش باید دو برابر بهتر از آنچه که مردم دوست دارند باشد و بنابراین دشوارتر باشد. اما در هر صورت از نظر تغییراتی که در آن ایجاد شده و سانسوری که تاکنون داشته از دودکش خوشحال هستیم.

** فکر می کنید سریال باید به چه گزینه هایی ادامه دهد؟

-مهمترین قسمت نویسنده است ، زیرا این فیلم دنیای نویسنده است و به آن تعلق دارد. دودکش 1 توسط آقای نیک نژاد نوشته شده و دنیا از اوست و اگر دودکش 2 توسط نویسنده آن تغییر کند ، بسیاری از چیزها متفاوت خواهد بود زیرا همه مردم یکسان نیستند. در مرحله بعد ، اگر تیم تولیدی که در کار قبلی بود 90٪ آنها در ادامه کار باشند ، می توانند کار را خیلی سریعتر انجام دهند تا اینکه یک گروه جدید تشکیل شود.

** اما این اولین بار است که آقای نیک نژاد دودکش را اداره می کند.

-بله ، درست است. اتفاقی که افتاد این بود که دودکش 2 با یک صخره پوست کنده اشتباه گرفته شد. تهیه کننده و فیلمنامه نویس ما با پدر متفاوت است. اما از نظر تصمیمی که گرفتند ، کشیش یک کشیش بود و دودکش نیز یک دودکش بود و بسیاری از مردم این دو را اشتباه گرفتند و ما خود قبول داریم که کشیش ادامه دودکش است. در هر صورت ، تصمیم گرفته شد که جدا شود کشیش از دودکش.

** بنابراین می توان ادامه کشیش را انجام داد؟

– بله ، این امکان وجود دارد که جدا از هم هستند.

** اما فضای این دو سریال شبیه به هم بود و نمی توان زیاد آنها را از هم جدا کرد.

بیشتر بخوانید  زائران اربعین وام میگیرند | نحوه دریافت وام اربعین

– من این را نمی دانم و مدیران شبکه و خانم تقوایی تهیه کننده و مدیر آقای نیک نژاد را می شناسند و آنها این تصمیم را گرفتند.

** به طور کلی ، داستان های دودکش چقدر برای شما جالب بود؟ داستان ها ، مکان های متعدد و بازیگران در هر سکانس نیز از ویژگی های این اثر بود.

– من خانواده های دودکش دار را خیلی دوست دارم چون شبیه خانواده خودم هستند. ما یک خانواده شلوغ هستیم و عمه ها و مادربزرگ هایم با هم سفر می کنند ، به همین دلیل من علاقه مندان و سوزن دوزی های او را دوست دارم. این سریال خانواده های ایرانی را نشان می دهد که هر چقدر بهروز را خراب می کنند و با او می جنگند و گاهی او را از خانه بیرون می اندازند اما در نهایت همه آنها عاشق یکدیگر هستند و این یکی از ویژگی های یک خانواده ایرانی است.

** فکر می کنید چند نفر در قالب سریال با این ویژگی ارتباط دارند؟ و چقدر برای آنها به عنوان مخاطب دیدن یک خانواده ایرانی در این سریال مهم است؟

-به نظر من می تواند بسیار جذاب باشد ، زیرا در حال حاضر خانه ها پر از سریال های ترکی و آمریکایی است و … مردم آنها را می بینند و گاهی اوقات برای مردم بسیار لازم است که خانواده های ایرانی را در قالب سریال ببینند. چند نفر باید خانواده های ترک و اشک و غم را در سریال ببینند؟ بهتر است در کنار کشورمان باشیم و در کنار خانواده های ایرانی بخندیم.

** شما در این سریال همراه با بازیگران زیادی تجربه کسب کرده اید. چقدر این شرایط برای شما راحت بود؟

دستیار ما همیشه او می گوید این دودکش برای ما دانشگاه است و من واقعاً آن را قبول دارم. از میان بازیگران آقای برگ نورد ، تشكر ، رستمی و خانم تیرانداز می توانند استاد دانشگاه باشند و آنها در بازی به من كمك زیادی كردند و من عاشق بازی با آنها هستم و شما می توانید هر روز چیزهای جدیدی از این عزیزان بیاموزید … از از طرف دیگر ، آقای نیک نژاد به همه کمک زیادی می کند و واقعاً می توانم بگویم که من هر روز از این افراد یاد می گیرم.

** بزرگترین چالش در “دودکش 2”چه اتفاقی برای شما افتاده است؟

– پوریا که او را در دودکش یک دیدیم ، پسری بازیگوش بود و شیطنت های خودش را داشت و زیاد بازی نمی کرد ، اما در دودکش 2 ، طی صحبت من با کارگردان گفتند پوریا پسری است که قبلاً به او رسیده است بلوغ و باید به دنبال یک چالش برای او باشد. ما خیلی فکر کردیم که تا وقتی به تمرینات کبدی می پردازیم چه اتفاقی می افتد و بهتر می شود ، و به این نتیجه رسیدیم که پوریا بیشترین صحنه ها را با عمویش داشته و 8 سال پیش او آرامتر از پوریا است و پوریا باید مردانه تر باش کندی رفتار او بازی را برایم سخت کرد. چون من عادت دارم آتش بسوزانم و این برایم خیلی سخت است. از طرف دیگر ، من مجبور شدم حین تمرین در ورزشگاه ، تمرینات کبدی را یاد بگیرم.

بیشتر بخوانید  طلای آب‌شده بی‌رقیب می‌تازد

** فکر می کنم برای اولین بار در این سن نقشی را بازی کردید که نزدیک به سن شما باشد.

-بله همینطور است.

** الان در چه پایه ای هستید؟

9 به پایان رسید ، من باید یک رشته را انتخاب کنم و به دهم بروم.

** می خواهید کدام رشته را انتخاب کنید؟

– برای تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه ، باید به یک رشته تجربی یا انسانی بروم.

** برخی از بازیگران ترجیح می دهند رشته تحصیلی آنها با شغلی که کسب می کنند یکی باشد. نمی خواهید در دانشگاه بازیگری بخوانید؟

– ما با مادرم و مشاوره های زیادی و با بزرگان در مورد انتخاب رشته صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اکنون نیازی به تحصیل در رشته هنر ندارم. رشته دانشگاه هنر و هنر برای من تئاتر است و تصمیم گرفتم تئاتر بیشتری بازی کنم. از طرف دیگر ، در همان مشاوره و مشورت با بزرگان این رشته ، به من گفتند که روانشناسی در بازیگری بسیار مفید است و تصمیم گرفتم روانشناسی بخوانم.

** شما دانش آموز هستید؟

– بله ، من مشکلی با یادگیری ندارم و میانگین نمره ام 19 است.

** حتی اگر سر کار می روید ، چگونه برنامه ریزی می کنید؟

– من به این عادت کردم. من کار پیش دبستانی و صبح را شروع کردم و درس می خواندم و شب می رفتم سر کار یا صبح می رفتم سر کار و شب درس می خواندم و از همان ابتدا یک معلم خصوصی داشتم که در خانه به من آموزش می داد. از بچه های دیگر عقب نمانید.

** دو سال پیش در سریال “داستانهای کمال” نقش کمال را بازی کردید. با توجه به اینکه نگارش فصل دوم این سریال این روزها آغاز شده است ، آیا آنها درباره بازی در فصل دوم این مجموعه برای شما صحبت کرده اند؟

– من با آقای صلح میرزایی در مورد داستان های کمال صحبت کردم و می دانم که او می نویسد. دیگر اپیزودیک نیست و سریال خواهد بود.

** می گویید در فصل دوم نقش کمال را بازی می کنید؟

– در طی مکالمه ای که با آقای صلح میرزایی داشتم ، آنها گفتند که ما می خواهیم فصل دوم این سریال را انجام دهیم و به من گفتند آماده باشم.

** در میان آثار در چندتایی این جاست شما سالها بازی کرده اید ، کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

– من همه کارهایم را دوست دارم و نمی توانم بگویم کدام یک را بیشتر دوست دارم ، زیرا هر کدام چالش جدید E. من دودکش و سالن را خیلی دوست دارم چون بسیار حرفه ای بود.

** آیا در جشنواره آنجا کاندیدای یک نفر اضافی شدید؟

-بله همینطور است.

** آیا برنامه خاصی برای آینده خود دارید و به آن فکر کرده اید؟

ب – مادرم ، ما در این مورد زیاد صحبت کرده ایم و فعلاً در مورد آن صحبت نمی کنیم تا به نتیجه برسیم. بعد از اینکه من بازی در دودکش را تمام کردم ، ما برنامه ریزی مداوم را شروع می کنیم که من و مادرم در مورد آن صحبت کردیم.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید