شکوه برده داری و اطاعت در دعاهای عرفه کرمانی ها



به گزارش ایرنا ، دعای عرفه این شب باشکوه سه شنبه شب برده داری و تقرب با ذات اقدس مقدس مطابق دعای امام حسین (ع) در این روز با حضور ملت شهیدپرور کرمان در محیطی باز و مطابق با رویه های بهداشتی

در پرستش عرفه ، مردم کرمان دستی به نیاز آستان خدا بلند کردند و از خداوند پایان خجسته ، جلال اسلام و مسلمانان و سلامتی خواستند.

برخی از کرمانی ها نیز دعای عرفه را به مزار مطهر شهدای جبهه مقاومت زمزمه کردند.

گزارش های دریافتی از شهرها و مناطق استان کرمان نیز نشان می دهد که آیین دعای عرفه با رعایت اقدامات بهداشتی در این استان انجام می شود.

به گفته حجت الاسلام غلامحسین حقانی ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ، دعای خیر و برکت عرفه طبق روال بهداشتی در آن استان در فضای باز ، برای مدت کوتاهی و با حضور تعداد کمی از مردم برگزار شد.

فرمانداران شهر نیز عملکرد مناسب این آیین مذهبی را کنترل می کردند.

امروز سه شنبه (30 تیر) مصادف با نهم دیه ، مردم استان و شهدای کرمان با بازدید از اماکن مذهبی و گلزارهای شهدا ، دستان خود را در آستانه بی نظیری بلند کردند.

روز نهم ماه ذو الحجه روز عرفه است و یکی از با فضیلت ترین روزهای سال محسوب می شود و این اعمال از جمله عبادت امام حسین (ع) و دعای نشاط آور عرفه ذکر شده است.

در این روز ، حق تعالی بندگان خود را به پرستش و اطاعت فراخواند و سفره های خیر و خوبی را برای آنها پهن کند.

بیشتر بخوانید  آینده نامشخص سرمربی تیم ملی والیبال لهستان

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه و چهل و هفتمین دعای صحیفه سجادیه از جمله دعاهایی است که برای این روز گنجانده شده است که مضامین توحیدی و عرفانی این دعاها باعث افزایش ایمان به قلبهای بی تاب و امید به رحمت الهی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید