مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شکلات گردویی اتریشی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آشپزی

شکلات گردویی اتریشی

مواد لازم:

کره نرم شده 1 فنجان

شکر قهوه ای یک دوم فنجان

آرد 2 و نیم فنجان

کمپوت زردآلو 2 سوم فنجان

تخم مرغ 4 عدد

شکر قهوه ای 1 و نیم فنجان

پودر کاکائو (بدون شکر) 1 چهارم فنجان

وانیل 2 قاشق چای خوری

نمک1 قاشق چای خوری

گردوی تفت داده شده 3 فنجان

شکلات تلخ و شیرین (خردشده) 8 اونس

کره3 قاشق غذاخوری

شربت ذرت 1 قاشق غذاخوری

رُم 1 قاشق غذاخوری

گردو (دلخواه) حدود 40 نصفه

طرز تهیه :

1. فر را از قبل با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. تابه ای با ابعاد 13 در 9 در 2 را چرب کنید؛ و آماده بگذراید. 1 فنجان کره را را درکاسه ای بزرگ بریزید و با همزن برقی با سرعت متوسط تا سریع در حدود 30 ثانیه بزنید. 1 دوم فنجان شکر قهوه ای را اضافه کنید. این دو را در داخل کاسه با هم بزنید تا ترکیب شوند. کم کم آرد را اضافه کنید و به آهستگی آن را بزنید تا مخلوط شوند (مخلوط کمی خشک به نظر می رسد). مخلوط را داخل تابه که از قبل آماده کرده اید بریزید، و به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود.

2. در کاسه بزرگ دیگری، تخم مرغ ها را با سرعت متوسط_ سریع به مدت 3 دقیقه بزنید. نصف فنجان شکر قهوه ای، پودر کاکائو، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید. این مواد را به مدت 3 دقیقه با سرعت کم بزنید. به تدیج گردوی تفت داده شده را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید  نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی

3. در آخر ترکیب شکلات را به دقت بر روی مخلوطی که از فر خارج کرده اید، پهن کنید و حدود 30 دقیقه آنها را بپزیرد. سپس در طبقه خنک کننده یخچال قرار دهید تا خنک شود.

4. برای تزیین: شکلات تلخ و شیرین و 3 قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه فلزی متوسط بریزید و بر روی حرارت ملایم هم بزنید تا ذوب شود. شربت ذرت و رم را هم اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را بروی شیرینی بریده نشده بریزید. اگر تمایل دارید می توانید نیمه گردوها را نیز روی آن بریزید. به شکلات 1 یا 2 ساعت زمان دهید تا به خوبی پهن شود. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، لبه های شیرینی را از تابه جدا کنید و آن را ببرید؛ حدود 40 تکه خواهد شد.

5. برای جلوگیری از خرد شدن مغزها و تبدیل به خمیر شدنشان، از قبل آسیابشان کنید.( 20 دقیقه زمان برای این کار کافیست.)

6. نگه داری: تکه های شکلات را در یک ظرف یک لایه بدون منفذ قرار دهید؛ می توانید این شکلات را در دمای اتاق نهایتا 3 و در فریزر تا 3 ماه نگه دارید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *