شکست ضد حمله اوکراین برگ دیگری بر فضاحت سیاست غرب است



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش سراج24; مهدی هورسند کارشناس مسائل بین الملل و اوراسیا در گفتگو با خبرنگار سراج24 گفت: اوکراین سازماندهی و ضدحمله ای به مواضع روسیه انجام نداد، بلکه تمام دنیای غرب با کمک مالی اوکراین را آماده کردند تا ضد حمله علیه روسیه انجام دهد. . همه تسلیحات آنها و اساساً شاهد شکست ضدحمله غرب علیه روسیه بودیم.

وی این شکست را قابل پیش بینی دانست و توضیح داد: تقریباً چند ماه پیش همه رسانه ها و شخصیت های غربی علناً آمادگی اوکراین را برای ضدحمله اعلام کردند و حداقل برای کسانی که حتی متخصص نظامی هم نیستند، قابل پیش بینی بود که روسیه برای مقابله با آن آماده شود. ضد حملات را آماده خواهد کرد.

این کارشناس مسائل اوراسیا در ادامه تاکید کرد: ثابت شده است که اوکراین تقریبا به بازیچه ای برای غرب تبدیل شده است و زندگی اوکراین و اوکراینی ها برای کشورهای غربی کمترین اهمیت را ندارد. به تعبیری دیگر، اوکراین به عنوان مترسک و اسباب بازی بین غرب و روسیه قرار می گیرد و بسیاری از مردم اعلام می کنند که اوکراین و مردم آن برای غرب مهم هستند و جایی برای اعراب وجود ندارد.

** غرب به دنبال فرسایش قدرت های نوظهور است

هورساند همچنین هدف غرب از تجهیز اوکراین و طولانی شدن درگیری با روسیه را توضیح داد: دلیل این جنگ کاهش تنش در اطراف و کشورهای اطراف است که منتقد نظم آمریکا و غرب هستند.

بیشتر بخوانید  دلسوز یا تشنه خون مردم ایران؟ | محمد ایمانی در کانال تلگرامی

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: سردمداران این منتقدان نظم غربی روسیه، ایران و چین هستند و در اولین گام شاهد این اتفاق برای روسیه بودیم. همانطور که پیش از این جنگ پیش بینی می شد، روس ها به عنوان پیشگامان و رهبران تضعیف جایگاه دلار و نظم بین المللی آمریکا در روابط بین الملل و تشویق به ایجاد نهادهای منطقه ای که از جهانی شدن آمریکا و تسلط دلار در جهان جلوگیری کردند. طبیعی بود که او در مرکز توجه و حمله به دبیرخانه نظم بین المللی و تک قطبی به ریاست ایالات متحده بود.

به گفته هورسند، واضح بود که غربی ها می خواستند فضایی متشنج ایجاد کنند تا روسیه را به چالش یا باتلاقی در حاشیه خود بکشانند. این یک گرداب و قبیله برای روسیه ایجاد کرد تا درگیر و دچار تنش های فرسایشی شود و در طرف مقابل باعث می شود روسیه نتواند در هماهنگی با دیگر قدرت های نوظهور در عرصه بین المللی علیه نظم تک قطبی و همچنین چند قطبی عمل کند. نظم و گذار از نظم تک قطبی جلوگیری از قطبیت.

یک کارشناس مسائل اوراسیا به موارد مشابه اشاره کرد و تصریح کرد: تقریباً همین مدل را با جمهوری آذربایجان یا افغانستان برای ایران و یا قبل از آن حضور رژیم صهیونیستی در مناطق کردستان عراق برای ایجاد تنش با ایران شاهد هستیم. . .

وی افزود: طرحی که آمریکایی‌ها برای چین با مقوله تایوان دارند، همان طرح الگوسازی اوکراین با روسیه است که قدرت‌های نوظهور را درگیر تنش‌ها و چالش‌ها و شاید درگیری‌های پیرامونی در منطقه خودشان می‌کند و مانع از اقدامات هماهنگ آنها در منطقه می‌شود. سیستم بین المللی

بیشتر بخوانید  ارزهای خانگی به این روش جمع‌آوری می شود

دیدگاهتان را بنویسید