شکستن رکورد مصرف برق منجر به قطع هزاران مگاوات در مازندران شده است



به گزارش ایرنا ، قطعی برق که طی روزهای اخیر مشکلات زیادی را در سراسر کشور به وجود آورده و اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است ، امروز بیش از روزهای اخیر رخ داده و دامنه اعتراضات در شهرهای مازندران را در مقایسه با قطع برق بدون وقفه افزایش داده است.

در حالی که تا روز یکشنبه ، 4 ژوئیه ، قطعی برق در مناطق مختلف 2 ساعت در روز بود ، امروز قطعی برق در برخی از مناطق استان به 2 یا حتی 3 بار قطع شده است.

خیابان کاگانی ، محل دفتر آژانس جمهوری اسلامی (ایرنا) در مازندران ، یکی از همان مکانهای ساری بود که امروز دو بار و هر بار 2 ساعت قطع شد. همچنین در برخی مناطق دیگر ساری ، مانند خیابان قرن و 20 متر دوم ، شهروندان حداقل دو بار قطع برق کرده اند. همچنین در برخی مناطق حومه ساری مانند کوی ارم ، قطعی برق به بیش از چهار ساعت رسیده است.

سه بار قطع برق در برخی مناطق دیگر شهرها از جمله قائمشهر رخ داده است. امروز در مناطق مختلف مازندران قطع ناگهانی و طولانی برق وجود دارد ، در حالی که گزارش های هواشناسی همچنین می گویند دمای هوا در برخی مناطق رکورد شکنی کرده است.

امروز برای اولین بار امسال دمای استان از 40 درجه فراتر رفته و در منطقه کوهستانی Chiasar در شهرستان ساری به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق مازندران امروز با عذرخواهی از مردم مازندران به دلیل وقفه هایی که در خارج از برنامه رخ داد ، گفت: شکستن رکورد مصرف برق 66 هزار مگاواتی در کشور دلیل اصلی طولانی و قطع شدن قطعی ها است. خارج از برنامه “

بیشتر بخوانید  انتقاد کارگردان جوان از مدیرکل هنرهای نمایشی

سید کاظم حسینی کارنامی افزود: امروز میزان تولید برق در کشور 45000 مگاوات است اما به دلیل گرمای بیش از حد و مصرف جهانی در کشور ، میزان مصرف به 66000 مگاوات رسید که وقفه ها در سراسر کشور شبکه کنترل شده محسوب می شد و به همین دلیل بیش از هزار مگاوات برای جلوگیری از خسوف در مازندران اعمال شده است.

وی با اشاره به عدم کسوف در مراکز درمانی و مراکز حساس گفت: امروز بیش از 10 هزار تماس از طریق مشترکان با 121 مرکز استان برقرار شده است که امیدواریم در روزهای آینده با کاهش دمای هوا و کنترل بار اقدامات شبکه ، این روند پایدار خواهد بود و وقفه های احتمالی باید طبق جداول منتشر شده در وب سایت شرکت و نرم افزار “برق من” انجام شود.

مازندران دو شرکت توزیع برق دارد ، یکی در ساری و دیگری در نوشهر. شرکت توزیع برق ساری یک میلیون و 420 هزار مشترک دارد که از این تعداد 76 درصد مشترک محلی ، 4.9 درصد مشترک عمومی ، 5.1 درصد مشترک کشاورزی و 7 درصد مشترک صنعتی هستند.

شرکت توزیع برق غرب مازندران همچنین به 628000 مشترک خانگی ، عمومی ، کشاورزی ، صنعتی و سایر مشترکان خدمات ارائه می دهد که شامل 9 شهر توریستی در غرب استان است.

دیدگاهتان را بنویسید