شکایت حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: نشست خبری «مسعودا استیسی» سخنگوی قوه قضائیه امروز (سه شنبه 17 خرداد) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

ستایشی در واکنش به اتهامات وارده از فضای مجازی مبنی بر تعرض به برخی سینماگران گفت: موضوعاتی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شد (ادعای حمله به برخی سینماگران) تلخ و تاسف بار است. افراد می توانند موضوعی را در قالب یک شکایت کیفری که ما رسیدگی می کنیم مطرح کنند.

وی افزود: امروز گزارشی از سوی متهم این حمله تشکیل شد. قوه قضائیه به دور از هیاهو به پرونده رسیدگی و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، تا به امروز هیچ شکایتی از سوی «بازیگرانی که مدعی حمله شده اند» ثبت نشده است.

پس از تشکیل این جریان و هیئتی پنج نفره، حاشیه های این جنبش به شدت افزایش یافت. در روزهای منتهی به جشنواره فیلم کن، «شبنم فرشادجو» با استفاده از تصاویری در صفحه اینستاگرام متهم با نام me_too_movement_iran پستی منتشر کرد و ترانه علیدوستا مورد حمایت فرشادجو قرار گرفت و استوری او را بازنشر کرد.

به گزارش مشرق، حبیب رضایی یکی از متهمان طی روزهای گذشته از شبنم فرشادجو و ترانه علیدوستی از طریق سایت me_too_movement_iran شکایت کرده است.

لازم به ذکر است که جنبش 800 زن بر اساس کشف صفحه اینستاگرام «رشوه ایرانی» با عنوان (me_too_movement_iran) از مدت ها قبل بدون ذکر نام فرد آزار دیده اتهاماتی را علیه این کارگردان منتشر کرده است. او مهاجرت کرد و در خارج از کشور زندگی می کند، موفق شد.

بیشتر بخوانید  خدمات ارائه شده دور از آنچه در شأن مردم است - اخبار خراسان جنوبی - اخبار استانهای تسنیم

وی به عنوان مجری این سایت بارها با رسانه های مورد حمایت عربستان سعودی مصاحبه و افشاگری کرده است.

پس از فعالیت این سایت و انتشار داستان های آزار جنسی بدون انتشار نام فرد مورد آزار، پس از انتشار 5 داستان از یکی از بازیگران سینما، سمیه میرشمسی، دستیار کارگردان و برنامه ریز سینما، مطلبی را علیه بازیگر مورد نظر منتشر کرد. پیجش me_too_movement_iran.

انتشار این روایت منجر به تشکیل جنبش 800 زن شد. ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد، هانیه توسلی و مارال جیرانی رهبری پنج نفره جنبش را تشکیل دادند و در آستانه جشنواره فیلم کن بیانیه ای صادر کردند.


دیدگاهتان را بنویسید