شوک های بازار ارز روسیه / نهنگ های بازار بیدار شده اند



به گزارش سلام نو به نقل از اکستراس نیوز، برخی معامله گران معتقد بودند که بازار ارز تحت تاثیر بسته شدن معاملات فردا و تسویه حساب پایانی سال قرار گرفته است. البته انباشت اخبار منفی می تواند به نرخ دلار سبز نیز کمک کند.

دلار تهران که به نظر می رسید با نزدیک شدن به بهار در حال کاهش است، طی دو روز گذشته و هوای پایتخت همه را شگفت زده کرد. 900 تومان دو روز متوالی رشد می کند و در پایان معاملات روز سه شنبه نرخ به میانه کانال 26 هزار تومان می رسد، او معامله گران را شگفت زده کرد.

دلار هرات یک سطح قیمتی مهم را می شکند؟

نرخ دلار در بازارچه مرزی هرات نیز به 25550 تومان رسیده و در این سطح مقاومتی مهم بازی می کند. برای بسیاری از معامله گران، این مقاومت قابل توجه بود، زیرا سطحی بود که دلار تهران نمی توانست از دست بدهد، اما اکنون اگر دلار هرات بتواند این سطح را حداقل برای گروهی از معامله گران بشکند، به معنای توقف روند است. داره میاد پایین

تجار حرفه ای نسبت به اخبار برجامی هشدار دادند

برخی از بازاریان حرفه ای تر توصیه می کنند که حتی در صورت افزایش قیمت ها، فکر نکنیم که به حیاط بازار رفته ایم، زیرا تا زمانی که مذاکرات در جریان است، باید از اخبار نهایی مطلع باشیم.

نهنگ های بازار بیدار شده اند

این آگاهی در نهنگ های بازار نیز دیده می شود. درهم مثل دلار بی تدبیر حرکت نکرد و حباب دلار 7120 تومان منهای 200 تومان شد. نرخ تترا زیر دلار نقدی تهران به صورت درهم معامله شد.

بیشتر بخوانید  زنگ خطر تغییر میزبانی هندبال ایران/ زمان و میزبان قهرمانی زنان آسیا تغییر کرد

با وجود حرکت سریع دلار در دو روز اخیر، بازارساز با احتیاط حرکت می کند. نرخ دلار در بازار نیما در حال کاهش بود و در بازار متشکل تنها 120 تومان بالاتر بود.

اخباری که بازار ارز را پیش می برد

اما چه اخباری بازار را هدایت می کند؟ برخی معامله گران نیز معتقد بودند که بازار ارز در روز سه شنبه تحت تاثیر بسته شدن معاملات فردا و تسویه حساب تا پایان سال قرار گرفته است. البته انباشت اخبار منفی نیز می تواند به دلار سبز کمک کند.

شوک روسیه از این توافق همچنان باعث می شود تا تجار تمایلی به احیای این توافق نداشته باشند. نورنیوز، یکی از رسانه های وابسته به دبیرخانه شورای امنیت ملی نیز در این تحلیل پرسیده است: دلیل کندی مذاکرات مانعی برای آمریکا یا درخواست روسیه است؟

علاوه بر این، خبر دیگری که می توانست انتظارات را در بازار ارز هدایت کند، خبر بازگشت کامل هیات ایرانی از وین بود. این خبر در واقع یک شایعه بود. زیرا محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده العربیه این موضوع را تکذیب کرد. در همین حال، بر اساس توئیت خبرنگار وال استریت ژورنال، باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایرانی، فردا به وین بازمی گردد، با خبرهایی مبنی بر کاهش نرخ دلار به 26200 تومان پس از پایان بازار و فراتر از خط. .

دیدگاهتان را بنویسید