شوک به بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان در مرداد ماه کم شد



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی آغاز شده است که اکنون با افزایش دستمزدها بحث اخذ مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شده است.آخرین اخبار را از حقوق بازنشستگان شما در حال خواندن هستید

سرپرست وزیر تعاون، کار و حقوق اجتماعی مستمری بگیران گفت: با توجه به اعتبارات و وام های مورد نیاز برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان، به زمان بیشتری برای ارزیابی نیاز داریم و احتمالا هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع را بررسی خواهیم کرد. نتیجه گیری نهایی و اعلام نتیجه.

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره آخرین افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، دولت اختیارات تصمیم گیری را به وزرا داده است. که اعضای هیئت نگهبان تامین اجتماعی هستند که در بررسی های قبلی به مبلغ نهایی نرسیده و باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به منابع و اعتبارات لازم برای تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران به زمان بیشتری برای ارزیابی نیاز داریم و احتمالا هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری جمع بندی نهایی و نتیجه اعلام خواهد شد. .

بیشتر بخوانید  گریه و ناراحتی شدید محسن‌نژاد پس از شکست در یک‌هشتم با ضربه فنی + فیلم

آیا تصمیمی برای افزایش حقوق بازنشستگان گرفته اید؟

بازنشستگان شاغل همچنان منتظر تصمیم در مورد افزایش مستمری هستند. نامه محمد باقر قالیباف در 29 تیرماه صادر شد و اکنون 18 مرداد است. چرا این انتظار اینقدر طول کشید؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این خصوص می گوید: بیش از دو هفته از جلسه نمایندگان مستمری بگیران و سرپرست وزارت کار برای تعیین تکلیف افزایش مستمری ها می گذرد. در آن جلسه مقرر شد سرپرست وزارت کار چارچوب و مهلت تصمیم گیری و پرداخت مابه التفاوت را مشخص کند. در آن جلسه سرپرست وزیر کار تلویحا اجرای قانون را پذیرفت و قول اجرای آن را داد، اما متاسفانه دو هفته از آن جلسه می گذرد و ما همچنان در یک کوچه مانده ایم.

وی با بیان اینکه «این تاخیر نشان می دهد که تصمیم گیری برای دولت سخت شده است»، می افزاید: در حوزه بازنشستگی و اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی، دولت فقط می تواند تصویب یا رد کند. نظر سازمان تامین اجتماعی است، اما نمی تواند از اجرای قانون جلوگیری کند. نگه داشتن بازنشستگان در بلاتکلیفی و ایجاد سردرگمی اصلاً خوشایند نیست. درخواست بازنشستگان صد در صد قانونی و صنفی است و دیدیم که بعد از نامه رئیس مجلس بازنشستگان احساس کردند که صدایشان شنیده شده است.

به گفته صادقی، مستمری بگیران خواستار اجرای قانون و اجرای الزامات ماده 96 قانون تامین اجتماعی هستند. اما اگر امروز اصل 96 بر اساس تورم و هزینه زندگی اعمال شود، به جای 38 درصد، حقوق بازنشستگان باید حداقل 58 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  پمپ بنزین های شل در روسیه تعطیل است


دیدگاهتان را بنویسید