“شوپنهاور” در بازار کتاب – ایسنا



کتاب شوپنهاور ، نوشته R. Raj Singh و ترجمه مهدی گنبری منتشر شده است.

به گزارش ایسنا ، چاپ دوم این کتاب در 223 صفحه با قیمت 36000 جلد در انتشارات علمی و فرهنگی وارد بازار کتاب شده است.

در مقدمه ناشر برای این کتاب آمده است: وقتی صحبت از آثار فلسفی می شود ، کلمات دشوار همراه با نثر پیچیده می توانند به ذهن خطور کنند ، مفهومی که چندان کاذب نیست ؛ اما در میان فیلسوفان نامه هایی وجود داشت که سبک نوشتن آنها جذابیت مضاعفی به نظرات فلسفی آنها می بخشید.

آرتور شوپنهاور یکی از آن نامه هایی است که نوشته های آن فاقد وارونه سازی و تأیید است. با این حال ، جایگاه شوپنهاور در فلسفه معاصر اروپا نه تنها قابل بحث نیست ، بلکه همه تأثیر بسیار وی را در نوشته های فیلسوفان و نویسندگانی چون نیچه ، واگنر ، تولستوی ، تورگنیف ، پروست و ویتگنشتاین تصدیق می کنند. از این رو نیاز مبرم به ارزیابی و تفسیر سیستم فلسفی این متفکر آلمانی قرن نوزدهم وجود دارد. این نیاز به شناخت شوپنهاور و البته شیوه خاص زندگی او منجر به نگارش کتابهای زیادی در مورد وی شد.
شوپنهاور اثر R. Raj Singh ، ترجمه مهدی گنبری ، یکی از نمونه های کتابی است که درباره فیلسوف بدبین قرن هجدهم خوانده می شود. این کتاب برای اولین بار در سال 2009 تحت مجموعه “راهنمای متحیرین” و در 10 فصل از انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد. در فصول حتی برای خواننده عاشق آثار فلسفی نیز تلاش شده است تا متن کتاب را درک کنند.
در فصل اول ، نویسنده رئوس مطالب زندگی شوپنهاور را ترسیم می کند تا اطلاعات مهمی در مورد این زندگی پر فراز و نشیب به خواننده نشان دهد. زندگی ای که تا حدودی غم انگیز ، اما پر از حرکت و نشاط بود؛ در حقیقت ، این فصل به زندگی فکری شوپنهاور و تلاش های وی برای پاسخگویی به انتقادات تند سایر زندگینامه نویسان پرداخته است.

بیشتر بخوانید  میزان هوشتان را با این تست جالب محک بزنید

مسیر اصلی کتاب ، که ایده های آرتور شوپنهاور را مشاهده می کند ، اما با فصل دوم آغاز می شود و تا آخرین فصل ادامه می یابد. به گونه ای که این 9 فصل موضوعاتی مانند اراده ، تخیل ، رنج و پوچی ، زیبایی شناسی و هنر ، عشق ، تفکر شرقی ، اخلاق و عدالت ، مرگ و سرانجام زهد را نشان می دهد. برخی از این موضوعات ، مانند عشق ، توسط فیلسوفان دیگر به ندرت مورد بحث قرار می گیرد و خود شوپنهاور در جایی فریاد می زند: “من سلفی ندارم که بخواهم از آن یاد بگیرم یا ردش کنم.” علاوه بر این ، بیشتر فصول از منابع شرقی شوپنهاور تجزیه و تحلیل قابل توجهی دریافت کرده اند ، و تفسیرهای شوپنهاور از ودنتا و بودیسم از دیدگاه های مختلف تفسیر شده است. وی مفاهیم شرقی را در سیستم خود گنجانده و ادعا می کند یکی از اولین متفکران فرامرزی در غرب است. .

از این گذشته ، شوپنهاور راهنمای مجموعه گیج کننده ای است که می کوشد شرح کار و زندگی فیلسوف را به راحتی قابل درک برای دانشجویان و خوانندگان غیر متخصص و همچنین تفسیری اصیل از فیلسوف بدبین آلمانی ارائه دهد. حرفه البته مخاطب باید قضاوت کند که در این راه چقدر موفق بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید