مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شورای عالی مناطق آزاد آمادگی خود را برای ایجاد منطقه آزاد گچساران اعلام کرده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سید حشمت الله صمیمی دوست روز شنبه در رسانه ها اظهار داشت: موضوع پیگرد قانونی منطقه ویژه اقتصادی گچساران مطابق دستورات استاندار و رایزنی های شورای عالی مناطق آزاد مطرح شد.

وی افزود: برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، مبتنی بر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و انتقال فناوری های روز ، گسترش و تسهیل تولید کالاها و خدمات و تأمین نیازهای اساسی و منابع مالی از خارج برای دولت مطابق مقررات قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی.

سامی داست گفت: امسال 13 منطقه ویژه اقتصادی به مناطق ویژه اقتصادی کشور اضافه شده است و یکی از این مناطق منطقه ویژه اقتصادی گاچاران است که با توجه به اینکه در گذشته تلاش شده است تا تصمیم ایجاد ایجاد شود یک منطقه در گچساران ، اکنون باید وارد مرحله “عملیاتی شوید” شوید.

وی گفت: برای ایجاد آن باید سازمانی متولی این منطقه باشد ، اگرچه در گذشته پترو امید آسیا اعلام آمادگی کرده بود ، اکنون باید مذاکرات را دوباره آغاز کنیم.

معاون استاندار کهگیلو و بویراحمد تأکید کرد: “شورای عالی مناطق آزاد به عنوان یک نهاد نظارتی عمل می کند ، بنابراین یک دستگاه اجرایی باید مسئول این امر باشد.”

سامی داست گفت: مسئولان استانی موظفند در اسرع وقت یک سازمان اقتصادی یا مزرعه قوی را شناسایی کنند تا زمینه ایجاد منطقه فراهم شود

وی افزود: ما معتقدیم که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گاکساران منجر به تغییرات اقتصادی ویژه ای در استان می شود.

بیشتر بخوانید  موتورسواران بیشترین قربانیان تصادفات جاده ای در یزد هستند

سامی داست گفت: جلسات فنی و تخصصی باید طی هفته های آینده با سرمایه گذاران دستگاه های اجرایی یا بخش خصوصی و هلدینگ های بزرگ اقتصادی برگزار شود تا یکی از آنها به عنوان متولی این موضوع پذیرفته شود.

وی افزود: به محض شناسایی و اعلام آمادگی سازمان مسئول اقدامات پیگیری لازم جهت صدور مجوزها انجام می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برکت این منطقه فقط به گچساران محدود نمی شود ، همه فعالان اقتصادی استان و خارج از استان یا خارج از کشور می توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: اگر سرمایه گذار توانمند آمادگی خود را اعلام کند ، ما آماده صدور مجوز برای دولت در روزها و هفته های آخر هستیم.

سامی داست با اشاره به اینکه کارخانه آجر دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های صنعتی در شهرستان کهگیلوئه است ، اظهار داشت: این کارخانه برنامه هایی برای توسعه ، نوسازی و نوسازی خط اول خود را در دستور کار دارد.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن قول تضمین تسهیلات این کارخانه را داد و مقرر شد موضوع تأمین اعتبار کارخانه آجر دهدشت در هیئت مدیره این نهایی شود. هفته آینده صندوق.

سامی گفت: بانک عامل کارخانه آجر دهدشت ، بانک صنعت و معدن است که ارز و تجهیزات ریالی را پرداخت می کند اما از آنجا که اولین کوره این کارخانه در همان ابتدای کار دچار حادثه شد ، برای سرمایه گذار امکان پذیر نبود برای پرداخت تجهیزات.

وی گفت: از طرف دیگر با توجه به اینکه این کارخانه در گذشته از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده بود اما این تسهیلات به تعویق افتاده است ، تصمیم بر این شد تا مجوز لازم برای تسهیل و حذف کارگروه صادر شود موانع تولید. “از تعلل دور شوید.

بیشتر بخوانید  کاهش جزئی قیمت طلا و سکه / پیش بینی بازار طلا تا پایان هفته

سامی داست افزود: پس از مشاوره با بانک صنعت و معدن در کشور ، مجدداً به نتایجی دست یافته ایم که امیدواریم به به روزرسانی این تسهیلات کمک کند.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر این تسهیلات از بدهی های معوقه خارج شود ، زمینه پرداخت تسهیلات جدید برای توسعه ، بازسازی و نوسازی این واحد فراهم می شود.

سامی داست گفت: در صورت نهایی شدن تسهیلات حداقل 100 نفر دیگر در این واحد صنعتی مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه محصولات این واحد توسط مصرف کنندگان در عراق مورد بازبینی قرار گرفته است ، افزود: برنامه دیگری که برای این واحد در نظر گرفته ایم صادرات محصولات آن است که این امر منوط به فراهم شدن امکاناتی برای توسعه کارخانه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *