شورای رقابت تسلیم خودروسازان شد/ سازمان حمایت نقش ارشادی دارد



به گزارش تحریریه، قیمت های سرسام آور و میلیاردی خودروهای چینی مونتاژ داخل صدای مردم را درآورده و فضای روانی سنگینی ایجاد کرده است. خودروهایی که در چین از 350 تا نهایتا 500 میلیون تومان قیمت دارند، در بازار ایران بیش از 1 میلیارد تومان قیمتگذاری می شوند.

اگرچه بازار خودرو کشور با منع واردات 3 سال نیم اخیر کاملا انحصاری است، اما مونتاژکاران خودروهای چینی معتقدند که بازار محصولات آنها انحصاری نیست و مانند خودروهای خارجی است و نباید مشمول قیمتگذاری شود.

در همین راستا مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی در بازار گفت: سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری خودروهای چینی و روسی است، اما اگر خودرویی خارجی باشد، بازار قیمت آن را تعیین می‌کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد.

مصطفی صفاری مشاور رئیس شورای رقابت با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی در بازار گفت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودروهای چینی و خارجی را ندارد و سازمان حمایت باید آن‌ها را قیمت گذاری کند.

ظاهرا قرار بر این است که اگر خودروسازان مونتاژکار خودروهای خارجی قیمت عجیب و غریب دهند سازمان حمایت ورود کند که هنوز ورود نکرده است و ظاهرا بیش از یک میلیارد تومان برای محصولات ضعیف چینی عجیب و غریب محسوب نمی شود و باید قیمت ها از 2 میلیارد تومان هم فراتر رود.

میز بازار تحریریه معتقد است، تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشود، بازار خودرو ایران از وضع اسفناک کنونی رها نشده و اجحاف مضاعف به مصرف کننده بی نوای ایرانی متوقف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید  فیلم/ وایت تلخ و دردناک پرستاری که مادرش بر اثر کرونا در آغوشش جان داد

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید