شورای اجتماعی محلات در ‌یزد ایجاد می‌شود- اخبار یزد – اخبار استانها تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌‌الاسلام و المسلمین ابوذر صانعی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد اظهار داشت: طرح تحکیم بنیان خانواده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد تدوین شده و در حوزه تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، فضای مجازی و بولتن‌ها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از نکر استان یزد آسیب‌های اجتماعی هم دیگر اولویت و دغدغه‌ای است که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و در این زمینه هم طرح‌های خوبی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد قرار گرفته تا بتوانیم مباحث آسیب‌شناسی در حوزه این دو فریضه مهم را به صورت دقیق آسیب‌شناسی کنیم.

صانعی از تشکیل شورای اجتماعی محلات در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: جای کار رسانه‌ای و فضای مجازی بسیار زیاد دیگری وجود دارد اما ظرفیت‌های این ستاد بسیار کم است و باید سعی کنیم که از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد ضعف‌هایی است که در زمینه آموزش وجود دارد و در این حوزه هم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی زحمتکش معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: این معاونت از هشت ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده و در سه حوزه به فعالیت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید  وزیر تجارت سعودی برنامه سرمایه گذاری مشترک با عراق را ارائه می دهد - اخبار اقتصادی جهان - اخبار اقتصادی تسنیم

وی فرهنگ‌سازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، آموزش و کار اجرایی و میدانی را سه محور فعالیت‌های معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: یکی از مهمترین مسائلی که نیاز است حتما در ارتباط با آن فرهنگ‌سازی صورت گیرد، حیطه کاری مسئولان است.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد ادامه داد: این دو فریضه حتما باید به عنوان ابزار و در برخی مواقع باید به عنوان یک زنگ خطر در کنار گوش مسئول و در برنامه‌های وی وجود داشته باشد.

زحمتکش تصریح کرد: حتی نهادهای مردم پایه از جمله سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه بر اساس قانون مصوبی که در کتابچه قانون و ضابطه حمایت از آمرین به معروف هست، ادارات ملزم به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی گفت: این شورا در ادارات جایگاه صرفا فرهنگی نیست بلکه تنها 20 درصد این وظایف فرهنگی است و سایر مباحث آن بحث امر به »امر به معروف« است.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با تاکید بر اینکه روند کاری این شوراها اصلاحی یا ارشادی است گفت: بعضی مواقع اقدامی به صورت اشتباه در حال انجام است که با اقدامات اصلاحی رفع می‌شود ولی برخی مواقع هم اشتباهات به دلیل لجبازی و عناد داشتن در حال انجام است که به صورت ارشادی و در نهایتا و آخرین مرحله اگر لازم شد به صورت قهری اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید  غنی تردید دارد رهبر طالبان زنده باشد/ طالبان: الحمدالله رهبر ما زنده است و جنگ را رهبری می‌کند

زحمتکش افزود: با توجه به اینکه اعتقاد داریم اگر به معروف بها داده شود کم کم منکرات از بین می‌رود تصریح کرد: با توجه به این موضوع اولویت اصلی ما امر به معروف و ترویج معروف‌ها در جامعه است.

وی در ارتباط با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، در هر استان شعب ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شد و این شعب در استان یزد 13 مورد هستند که اگر در سطح شهرستان یا استان اتفاقی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر رخ داد؛ مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است برخی افراد به دلیل مسائل شخصی با مشکلی مواجه شوند ولی ادعا کنند که کار آنها مربوط به امر به معروف یا نهی از منکر بوده، کمیته احراز در ستاد امر به معروف استان تشکیل شده و پس از تایید این کمیته، موضوع به شعب ویژه ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/781/ش

دیدگاهتان را بنویسید