شهروندان کدام کشورها به تلفن همراه معتاد هستند؟ / نقاشی


به گزارش سلام نو؛ مطالعه دانشگاه مک گیل در کانادا نشان می دهد که بدترین موارد اعتیاد به موبایل در جهان در شهروندان چین، مالزی و عربستان سعودی مشاهده می شود. اما اگر به ادامه این فهرست نگاه کنیم، پس از برزیل و کره جنوبی، می توان نام ایران را در رده ششم دید.

محققان دانشگاه مک گیل در کانادا حدود 34000 نفر را که بین سال های 2014 تا 2020 از تلفن همراه استفاده می کردند در 24 کشور مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه که در مجله Computers in Human Behavior منتشر شده است، ایران را در رتبه ششم نشان می دهد.

«مقیاس اعتیاد موبایلی» یکی از رایج ترین روش های ارزیابی وضعیت اعتیاد به گوشی های هوشمند است. این مقیاس تأثیر تلفن همراه بر زندگی روزمره، استفاده کنترل نشده از تلفن و تأثیر طرد شدن از افراد را بررسی می کند.

این مطالعه بر روی افراد 15 تا 35 ساله انجام شد و میانگین سنی شرکت کنندگان 28.8 سال بود. اکثریت جامعه را زنان تشکیل می دادند که 60 درصد جامعه آماری را تشکیل می دادند. محققان همچنین میزان مشکلات استفاده از تلفن همراه را در هر کشور اندازه گیری کردند. آنها در مقیاس 10 تا 60 امتیاز 36 را به چین دادند.

اعتیاد به دستگاه های تلفن همراه می تواند عواقب روانی داشته باشد

به طور کلی، این مطالعه نتیجه می گیرد که استفاده نادرست از تلفن های هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است و می تواند عواقب روانی داشته باشد. محققان در مقاله خود نوشتند: “ما یک متاآنالیز از استفاده مشکل ساز از تلفن همراه با تمرکز بر جوانان انجام دادیم.” این سبک از هزینه ها بین سال های 2014 تا 2020 در سراسر جهان افزایش یافته است و ما انتظار داریم که روند صعودی خود را ادامه دهد. / دیجیتالی شده

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون عشایر کرمانشاه نیوز را از فارس آغاز می کند

فهرست بدترین کشورها از نظر وضعیت وابستگی شهروندان به دستگاه های تلفن همراه به شرح زیر است:

چین

عربستان سعودی

مالزی

برزیل

کره جنوبی

ایران

کانادا

بوقلمون

مصر

نپال

شهروندان کدام کشورها به تلفن همراه معتاد هستند؟  / نقاشی

دیدگاهتان را بنویسید