شهردار: کمبود نیروی کار و اعتبار مانع اجرای پروژه های توسعه شهری در گناباد می شود



حمیدرضا زارع حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اندازه و دامنه خدمات شهری در گناباد به هیچ وجه متناسب با منابع و نیروهای موجود نیست و بیشتر خواسته های شهروندان قابل برآورده نیست.

وی ادامه داد: جهت گیری به سمت عدالت و نبود نگاه محله محور عنوان اقدامات و برنامه های شهرداری گناباد است اما به دلیل مشکلات ذکر شده ارائه خدمات مناسب از نظر کمی و کیفی امکان پذیر نیست .

شهردار گناباد گفت: این شهر دارای 18 پارک و فضای سبز به مساحت 70 هکتار با پراکندگی گسترده در این شهر است که از این تعداد فقط 25 نفر خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: از کل منطقه سبز شهری ، فقط 20 هکتار زیر آبیاری است و روزانه 700 هزار لیتر آب به این بخش تأمین می شود و طرح جداسازی آب آشامیدنی شهری از منطقه سبز در سالهای اخیر به طور ناقص اجرا شده است ، به مشکلات “وجود داشت.

زارع حسینی ادامه داد: برای انتقال فضای سبز به بخش خصوصی باید ماهانه چهار تا پنج میلیارد ریال پرداخت شود که به دلیل محدودیت منابع اعتباری امکان پذیر نیست.

وی گفت: پارک ملات در این شهر طی دو روز گذشته به ارزش 65 میلیارد ریال و توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی و وام های شهرداری به بهره برداری رسیده است.

شهردار گناباد پروژه مبلمان شهری و پیاده رو بین میدان های حمسه و آزادگان ، فاز اول پارک شهر 5 هزار و 500 متر مربع و احداث پیاده رو در منطقه نوگاب را با وام بیش از 10 میلیارد ریال به اتمام می رساند. . وی به اجرای توسعه شهری در گناباد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  روز بیعت/ امام زمانی شوید! + فیلم

وی افزود: امسال 14 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ، ساخت و روشنایی پارک بانوان گناباد اختصاص یافته است.

زارع حسینی با استناد به انتقاد شهروندان از بی کیفیت بودن آسفالت در برخی از جاده های شهر ، ادامه داد: سهمیه قیر رایگان شهرداری در سال 2009 لغو و 85 تن قیر با اعتبار بیش از 18 میلیارد ریال در سال گذشته خریداری شد. بهسازی آسفالت جاده ها است و طبق منابع اعتباری موجود ، توانایی خرید قیر 90 میلیون ریال در هر تن وجود ندارد.

از کل مساحت 5900 کیلومتر مربع ، مساحت گناباد 1800 هکتار است که به منطقه مرکزی این شهر متصل است.

مرکز گناباد ، شهری با 93 هزار نفر جمعیت ، در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است و 40 هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهرهای کهک و بیدوحت و 112 روستا زندگی می کنند.

شهر گناباد دارای دو قسمت مرکزی و کهک و چهار شهر گناباد ، کهک ، بیدوخت و روشناوند است.

دیدگاهتان را بنویسید