شهرداری تهران نباید سیاسی شود



به گفته ویراستارانزمان زیادی تا روی کار آمدن شورای ششم باقی نمانده است و اولین چالش پارلمان شهر پایتخت انتخاب شهردار است. موضوعی که در سالهای اخیر به ویژه پس از انتخابات شوراهای پنجم به دلیل اهمیت این سمت بسیار سیاسی شده است. با این حال ، نیاز به ظاهر شهری و حرفه ای یکی از ملزومات موفقیت این موقعیت است و اکثر کارشناسان نیز بر آن تأکید می کنند. با این حال ، می بینیم که برخی سعی می کنند بر فضای اعضای منتخب شورا که هنوز کار خود را به طور رسمی آغاز نکرده اند ، تأثیر بگذارند. با این حال ، برخی از سیاستمداران در این مرحله سرنخ های لازم را ارائه می دهند و یادآوری می کنند که چرا شورای ششم باید انتخابات آگاهانه و دقیقی را بر اساس حکومت شهری و نه سیاسی انجام می داد.

امیررضا واعظ آشتیانی ، فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با فردا ، اظهار داشت: از میان مسائل و بازی های سیاسی ، فردی توانا و آگاه با تجربه شهری را انتخاب کنید که تجربه و عملکرد موفقی را به عنوان شهردار داشته باشد.

وی افزود: چنین فردی می تواند شهر بزرگی مانند تهران را اداره کند و در زمینه های فنی ، فرهنگی و اجتماعی حرکت کند تا به رفاه مردم بیش از گذشته برسد.

واعظ آشتیانی ادامه داد: اولین ویژگی یک شهردار مناسب مسائلی است که مردم به آن علاقه دارند. نکته دیگر این است که اعضای منتخب شورای ششم باید مراقب باشند که تجربه شورای پنجم و شورای اول را تکرار نکنند و انتخاب درستی داشته باشند تا در چهار سال آینده نمادی از نتایج مثبت بوده و رضایت نسبی را تضمین کنند. ».

بیشتر بخوانید  فراخوان یازدهمین جشنواره کتاب رضوی در آذربایجان غربی منتشر شده است

“من به عنوان فردی با تجربه در مدیریت شهر به عنوان عضو شورای شهر ، معتقدم که عدم مشارکت در مسائل سیاسی و سازش ها می تواند منجر به موفقیت شورای شهر و شهرداری شود ، اما در غیر این صورت چالش های پنجم و اول “او گفت. او گفت.” شوراها تکرار خواهند شد. ” امیدواریم اعضای شورای شهر در دوره جدید به انتخابات مناسب بروند. “

منبع: فردا

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید