شنبه چه ساعتی و روز مباهله سال 1401 چه روزی است؟



مباهله چه روزی است؟


بیست و چهارم ذی الحجه روز مبهل است در این روز که روز نزول آیه تطهیر نیز نامیده می شود، خداوند مهر تأیید دیگری بر ارزش ها و فضائل اهل بیت (ع) و جایگاه برحق آنان در شناخت و شناخت قرار داد. اسلام واقعی


تاریخ دقیق روز مباهله در سال 1401 مصادف با یکشنبه دوم مرداد است.[ اَسَد ] 1401
2/5/1401


خط تقسیم/روز مباهله چیست؟//تاریخ دقیق مباهله در تقویم 98 چیست؟/تاریخ دقیق مباهله در تقویم میلادی چیست؟//تاریخ دقیق روز مباهله در تقویم قمری چیست؟


تاریخ دقیق روز مبلا در تقویم 1401


روز مباهله طبق تقویم میلادی 24 جولای، یکشنبه است
24 – 7 – 2022


خط تقسیم/روز مباهله چیست؟//تاریخ دقیق مباهله در تقویم 98 چیست؟/تاریخ دقیق مباهله در تقویم میلادی چیست؟//تاریخ دقیق روز مباهله در تقویم قمری چیست؟


تاریخ دقیق روز مبلا در تقویم قمری


تاریخ روز مبلا در تقویم قمری مصادف با یکشنبه 24 ذی الحجه 1443 است.
24/12/1443


روز مباهله

ازدواج پیامبر با مسیحیان نجران در روز بیست و چهارم ذی الحجه سال دهم هجری صورت گرفت. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به اسلام دعوت کرد. مردم نجران که آمادگی پذیرش اسلام را نداشتند، نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر آنها را به امر خدا به مباهله فرا خواند.

وقتی نمایندگان نجران تقوای پیامبر (ص) را دیدند از حرکت خودداری کردند. آنها می خواستند که پیامبر (ص) به آنها اجازه دهد که تحت حکومت اسلامی در دین خود باقی بمانند.


روز مباهله


تمرین مباهله

روز بیست و چهارم ذی الحجه، روز نامزدی پیامبر(ص) با مسیحیان نجران است که برای مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا دلیل بر حقانیت و حقانیت دعوت پیامبر و عظمت خاندان آن بزرگوار است.

در کتاب شریف مفاتیح الجنان به اعمال خاصی اشاره شده است:

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن خیاطی های بجنورد


اولین: غسل که نشان دهنده پاکی ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش روح و طهارت باطن است;


دیگر: روزه که مایه طراوت باطن است;


سوم: دو رکعت نماز؛


چهارم: دعای مخصوص این روز که به دعای مباهله معروف است و شبیه دعای سحر ماه مبارک رمضان است.

همچنین در این روز نقل شده است که زیارت امیرالمومنین (ع) به ویژه زیارت جامعه خوانده می شود. انفاق به مستمندان و مستمندان را مولی المحدین علی (ع) سفارش می کند که هنگام اقامه نماز به نیازمندان احسان کرد.


دیدگاهتان را بنویسید