شناسایی سرمایه گذاری جدید 4 میلیارد یورویی در هرمزگان



ایسنا / هرمزگان استاندار هرمزگان و رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از ایجاد ستاد سرمایه گذاری بالا در استان برای تسهیل خدمات سرمایه گذاران و کسب حمایت های لازم و ضمانت اجرایی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری خبر دادند.

فریدون همتی در حاشیه جلسه معرفی ، تدوین و به روزرسانی فرصت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان ، با اشاره به تجربه چهار سال گذشته مجموعه دولت در استان ، از ایجاد ستاد سرمایه گذاری بالا برای تسهیل پرونده ها گفت: وکلای استان رئیس دادگستری ، دادستان ، فرمانده سپاه ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ، مدیران دستگاه های امنیتی و نظارت ، بازرس کل ، دیوان محاسبات کشور ، معاون استاندار ، مدیران گردشگری ، صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی. و در صورت لزوم ، برخی از دستگاه های دیگر دعوت می شوند.

وی افزود: عمده پروژه های سرمایه گذاری استان در این کارخانه در نظر گرفته می شود تا سرمایه گذاران نسبت به گذشته حمایت و ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به میزان سرمایه گذاری خارجی استان در سال 1999 گفت: حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب سال گذشته 554 میلیون دلار و میزان سرمایه دریافتی بالای 40 میلیون دلار بوده است.

همتی گفت: پروژه های سرمایه گذاری که موفق به اخذ مجوزهای FIBA ​​شدند از امارات ، قبرس ، اتریش ، افغانستان و هند در زمینه های صنعت ، انرژی ، حمل و نقل ، کشاورزی و گردشگری انجام شده است. این استان 3 میلیارد و 953 میلیون یورو است.

بیشتر بخوانید  در این تصویر چند اشتباه وجود دارد؟ می توانید پیدا کنید؟ + پاسخ

استاندار هرمزگان مرکز خدمات سرمایه گذاری را مرکز تسهیل سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواند و گفت: کلیه پروژه های سرمایه گذاری باید در پنجره واحد سرمایه گذاری استان ثبت شوند ، زیرا استفاده از ظرفیت موجود در این مرکز ، مراحل بررسی و مجوزها تسهیل می شوند.

وی امکان نظارت و مشاهده فوری روند اجرای پروژه را از مهمترین مزایای ثبت پروژه های سرمایه گذاری در این مرکز برشمرد و افزود: برنامه ریزی لازم برای کلیه پروژه ها انجام شده است و بر اساس آن استعلام های مربوط به پروژه کوچک باید حداکثر یک هفته ، متوسط ​​دو هفته و پروژه های کلان حداکثر یک ماه به پروژه ها پاسخ دهند تا سرمایه گذاران در اسرع وقت کار خود را شروع کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان گفت: در گام اول کلیه طرح های سرمایه گذاری مربوط به دستگاه های اجرایی و مناطق ویژه واقع در قاره و در گام دوم باید برنامه های سرمایه گذاری مناطق آزاد در این سامانه ثبت شود تا امکان پذیر باشد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات سرمایه ای. سرمایه گذاران وجود دارند و اجازه نمی دهیم هیچ دستگاهی سرمایه گذاران را گیج و گیج کند.

همچنین در این جلسه دکتر موسوی معاون وزیر اقتصاد با تقدیر از تلاش های استاندار ، مدیرکل اقتصاد و دارایی و مدیران اقتصادی استان ، هرمزگان را استانی فعال و پویا در بخش سرمایه گذاری توصیف کرد.

مهدی دوسین ، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست ، با اشاره به تلاش ها و اقدامات همکاران در بخش سرمایه گذاری طی یک سال گذشته ، رتبه سوم سرمایه گذاری خارجی را اعلام و افزود : 40 میلیون دلار و سرمایه گذاری خارجی 554 میلیون دلار جذب شد و هرمزگان را در جایگاه سوم کشور قرار داد.

بیشتر بخوانید  الکاظمی از مواضع مسالمت آمیز مقتدی صدر استقبال کرد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید