شناسایی اولین مورد کرونای KSE در این کشور



مقامات بهداشت استرالیا پس از شناسایی یک مورد از سویه کرونای مکرر به نام KSE اقدامات احتیاطی را انجام داده اند. سویه نوترکیب Corona ترکیبی از دو زیرواحد BA.1 و BA.2 omicron است.

اولین مورد CSE در استرالیا در مسافری از خارج از کشور که در 9 آوریل وارد نیو ساوت ولز شد کشف شد و مثبت بود. اگرچه هیچ مورد دیگری از CSE شناسایی نشده است، اما الزام به انجام آزمایش منفی برای کووید-19 قبل از ورود به استرالیا از روز دوشنبه برداشته شده است و این نگرانی‌ها را در مورد احتمال ظهور زیرگروه‌های ویروس در آفریقا و اروپا افزایش داده است. بدون شناسایی در این کشور منتشر خواهد شد.

زیرگروه BA.2 در حال حاضر سویه غالب کووید-19 در سراسر جهان است که حدود 97 درصد موارد را در نیو ساوت ولز تشکیل می دهد. سویه omicron (شامل زیرگونه‌های BA.1 و BA.2) اکنون تنها گونه‌ای است که در هفته‌های اخیر در کشور در گردش است.

با این حال، از زمانی که KSE برای اولین بار در بریتانیا در 19 ژانویه شناسایی شد، بیش از 1100 مورد در بریتانیا تایید شده است.

به گزارش گاردین، اولین گزارش ها حاکی از آن است که سویه نوترکیب می تواند مسری تر از BA.2 و 30 تا 50 درصد مسری تر از BA.1 باشد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

بیشتر بخوانید  مورد تاج مثبت در مرحله اول آزمایش توسط کاروان المپیک ایران

دیدگاهتان را بنویسید