مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شناخت آفات و بیماریهای پوتوسا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نگهداری پوتوس


توتوس ما ایرانی ها آن را با نام پتوس اونو می شناسیم، یکی از زیباترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که می توانید آن را به عنوان آویز نگه دارید. پوتوس گیاهی مناسب برای منزل و محل کار است. دوستان در اینستاگرام و سایت سوالات زیادی در مورد مشکلات و بیماری های پتوس می پرسند که در این مقاله می خواهیم به آنها بپردازیم از جمله ریزش برگ، زرد شدن برگ ها و سایر بیماری های پتوس، پس با ما همراه باشید.

معرفی گیاه پوتوس


گیاه پتوس در برابر نور کم مقاوم است در رطوبت معمولی اتاق به خوبی رشد می کند نیاز به آبیاری زیادی ندارد و حتما در فاصله بین دو آبیاری گلدان را در عمق 4 سانتی متری خشک کنید دمای اتاق نیز برای رشد بسیار مناسب است. دمای این گیاه کمتر از 10 درجه نمی شود.

پوتوس گیاهی، زینتی و استانولیست است. برگها به شکل قلب هستند. بسیاری از گونه ها حالت صعودی دارند و تا سقف بالا می روند. دو نوع وجود دارد: برگریز معمولی و برگریز، اگرچه هر دو در برابر سایه مقاوم هستند، اما نوع سوسک برای تشکیل رنگدانه به نور بیشتری نیاز دارد. اگر نور کافی دریافت نکند، برگها سبز می شوند.

روتختی ها به راحتی در خانه نگهداری می شوند. نیازی به نور مستقیم آفتاب ندارند و در صورت دریافت نور آفتاب سوختگی به صورت تاول و سوختگی روی برگ ها ظاهر می شود. در برابر رطوبت کم مقاوم است و اگر رطوبت خیلی زیاد باشد برگها بسیار پهن و بزرگ می شوند. اگرچه به راحتی می توان آن را در امتداد دیوار هدایت کرد اما در قسمت های بالایی و نزدیک سقف در اثر گرما می تواند بسوزد و در نتیجه گیاه تغییر شکل می دهد.

بیشتر بخوانید  آیا دوشنبه ۶ آبان ۹۸ تعطیل است ؟

توتوس

آفات و بیماری های پوتوس

علت زرد شدن برگهای گلبرگ: وقتی می بینید که گیاه شما برگ های زرد دارد، توجه کنید که این رنگ زرد از کجا و چگونه به وجود آمده است. زیرا زرد شدن برگ های پایین و پیر با زرد شدن برگ های جوان و تازه بسیار متفاوت است.

اگر برگهای پایین و قدیمی زرد شوند: اگر برگ های زرد گلبرگ شما از برگ های پایینی شروع می شود و به تدریج برگ ها زرد می شوند و می ریزند، طبیعی است که زیاد نگران نباشید، زیرا با رشد گیاه و کمبود مواد غذایی مناسب و کامل به گیاه شما، گلبرگ سعی می کند مواد مغذی را جذب کند و برگ های پیر به مرور زمان زرد شده و می ریزند.

برگ پتوس به یکباره می افتد: اگر چندین برگ همزمان شروع به ریزش کنند، احتمالاً علت آن آبیاری زیاد یا برعکس خشک شدن گیاه است. در این صورت باید برگها را بررسی کرد، اگر برگها سفت و یا لبه برگها خشک شده باشد، دلیل اصلی ممکن است کم آبیاری باشد، اما اگر برگها پژمرده یا پوسیده شده باشند، آبیاری زیاد علت مشکل است. در نظر داشته باشید که هم در اثر آبیاری زیاد و هم در اثر خشکی زیاد، برگ های ساقه ها می ریزند و می ریزند.

ریزش برگ به دلیل کمبود مواد مغذی: کودهای گیاهی خود را برای گیاهان زینتی تغذیه کنید تا تمام عناصر مورد نیاز گیاه شامل سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاس و دوازده عنصر فرعی مانند روی، آهن، مولیبدن، مس، بور و … برای گیاه باشد. فراهم كردن. در نظر داشته باشید که این کودها را باید هر دو هفته یک بار در فصل رشد یعنی فروردین و آبان و در زمستان هر ماه یک بار با آبیاری یا غبارپاشی به گیاه خود بدهید. مقدار دقیق مصرف بستگی به این دارد که یک قاشق مرباخوری (5-4 سی سی) را در یک لیتر آب حل کنید.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن مراکز معاینه فنی در بوشهر

سوراخ سوراخ: موارد مختلفی می تواند ناشی از سوراخ شدن برگ های گل اطلسی باشد که یکی از آنها پاشیدن آب در هنگام ظهر و تابش مستقیم نور خورشید، ناشی از ریزش قطرات روی برگ ها، بیماری های قارچی که به صورت لکه های گرد با لبه یا وجود برگ ظاهر می شود. – خوردن آفاتی که بیشتر در اوایل صبح یا عصر در زیر برگ ها و ساقه ها دیده می شوند.

خرد کردن برگ گلبرگ: یکی از مشکلات اساسی که سوالات زیادی را به وجود می آورد کوچک بودن برگ های گلبرگ است که دلیل این مشکل کمبود نور 90 درصدی برای رشد گیاه است، درست است که این گیاه به نور کم مقاوم است اما گیاه دارد. با برگ های بزرگ و سرسبز ارائه شده است. بهترین نور برای این گیاه یا محل پشت پنجره شرقی است.

سیاه شدن نوک برگها: یکی از بیماری هایی که در اثر آبیاری زیاد رخ می دهد سیاه شدن قسمت بالای برگ ها و سپس زرد شدن و ریزش برگ ها می باشد. تعداد آبیاری ها را کم کنید و اجازه دهید دو آبیاری تا عمق 4 سانتی متری کاملا خشک شوند.

شستشوی برگ: اگر گیاه شما دارای برگ های کوچک و شل در انتهای آن است در حالی که بقیه گیاهان دارای برگ های بزرگ و سبز هستند، این نشانه این است که باید گلدان را عوض کنید. ابتدا خاک گلدان را با خاک جدید و مغذی جایگزین کنید و سپس مطمئن شوید. گیاه به خوبی روشن شده است کمبود نور در گیاه نیز از پیامدهای کمبود نور در گیاه است، هر چه نور بیشتری از این گیاه دریافت کنید، برگ های آن بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مراکز تفریحی شهرکرد

گیاه پتوس

سایر مشکلات گیاه پتوس

لوله های برگ: گیاه خود را از نظر افتادن پشت برگ بررسی کنید و در صورت وجود آفت آن را با آفت کش بکشید.
ایجاد لکه های زرد و ابعاد قهوه ای: دمای محیط برای گیاه شما بالاست. گیاه را به مکانی خنک تر منتقل کنید.

لکه های قهوه ای برجسته زیر برگ ها: حشره خواری عامل این مشکل است، هفته ای یکبار گیاه را با سم حشره کش نافذ سمپاشی کنید تا علائم برطرف شود.

تغییر رنگ برگ های گلدان: یکی از دلایل کمبود نور، انتقال گیاه به محیطی با نور بیشتر و سپس تغذیه گیاه با کود مخصوص گیاهان آپارتمانی است.

فاصله بین دو صفحه را پیدا کنید: در این صورت یا نور کافی نیست یا گیاه نیاز به تغذیه مصنوعی دارد، گیاه را به مکان روشن تری با نور غیرمستقیم منتقل کنید یا هر دو هفته یکبار کود دهید.

برگه جدیدی ایجاد نشد: یکی از دلایل اصلی این مشکل سردی هوا است، بنابراین گیاه را به مکانی با دمای بالاتر و گرمتر منتقل کنید.

برگها چروکیده و قهوه ای می شوند: هوا بسیار سرد است، گیاه را می توان یخ زد، در زمستان گلدان را پشت پرده قرار ندهید و نزدیک پنجره مخصوصا شب ها آن را به جای گرمتر منتقل کنید.

تار عنکبوت زیر برگ: ناشی از بیماری ساقه و کنه قرمز است هر دو هفته یکبار طبق دستور سمپاشی کنید سمپاشی می تواند تاثیر بسیار خوبی در کاهش آفات داشته باشد.

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

بهترین راه برای نگهداری گیاه پتوس در خانه (گیاه لوکس)

راهنمای تکثیر و نگهداری گیاه پتوس در آب

بهترین گیاهان آپارتمانی را بشناسید

جداکننده خط


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *