شما نظر دادید / اجازه دهید مردی که دوستش داریم فیلم بسازد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینناصر تگوی ، کارگردان ، عکاس و نویسنده کهنه کار ، در ژوئیه سال 1931 در آبادان متولد شد. او اکنون 80 ساله است و اگرچه بیش از نیم قرن در حوزه سینما است ، اما تنها شش فیلم بلند و یک مجموعه ساخته است.

“صلح در حضور دیگران” (1349) ، بر اساس نوشته های گلام حسین ساعدی از مجموعه داستان های “ترس و نشانه های گمنام” ، “سده کارده” (1351) ، نوشته پرهیزگاران ، “لعنت” ( 1352) نوشته شده توسط پارسا بر اساس کتاب “مرداب ، کاپیتان خورشید” ساخته میکا والتاری اقتباسی از “برای داشتن و نداشتن” ساخته ارنست همینگوی ، “آه ایران تقوی” (1989) و “مقاله بدون خط” تقوایی (2001) و مینو فرشچی است ، که آخرین فیلم پارسا تا به امروز است ، فقط اینها فیلمهای بلند او هستند. به این لیست باید فیلم کوتاه Liberation (1350) و قسمت “کشتی یونانی” از فیلم “Tales of Kish” (1998) اضافه شود. اگر تعداد فیلم های سینمایی پرهیزکار به انگشتان دو دست نرسد ، اما مستندهای او عدد 10 را رد می کنند که در این میان “اربعین” (1349) بیش از دیگر آثار وی در این زمینه دیده می شود. همچنین یکی از اصلی ترین و ارزشمندترین آثار هنری وی مجموعه “عمو جان ناپلئون” است که توسط ایرج پیشسک زاد نوشته شده است.

ما به بهانه تولد این هنرمند بزرگ درباره او از شما س askedال کردیم جمله ای را در قالب نظر عکس بنویسیدکاری که شما با 54 نظر منتشر شده و 6 نظر منتشر نشده انجام داده اید.

بیشتر بخوانید  بهاره رهنما سکوت بزرگ خود را شکست + فیلم

بازی حافظه با دیالوگ ها ؛ از “ناخدا خورشید” تا “کاغذ بی خط”

بخشی از نظرات کاربران یک خبرگزاری خبرآنلاین در همین راستا ، ذکر دیالوگ های به یاد ماندنی از فیلم های ناصر تقوایی مانند “صلح در حضور دیگران” ، “صادق کرده” ، “ناخدا خورشید” و “کاغذ بی خط” ، عمو ناپلئون.

از جمله “هی عمو تن ، چه کسی CE Mo را فرستاد؟” ناخدا خورشید … همان کاپیتانی که دستی ندارد؟ نه همان کاپیتانی که یک دست دارد از “کاپیتان خورشید” و “آیا می توانید سه بار پشت سر هم بگویید ، من می پزم ، من می پزم ، من حساب می کنم؟!” من روزی سه بار می شوم ، می پزم ، می شمرم. می شوم ، می پزم ، می شمارم. “بشویید ، بپزید ، بشمارید!” از مقاله بی خط.

مردی که طرفدارانش کمبود کار ندارند

رپرتوار تقوایی شامل چندین اثر ناتمام سینمایی و تلویزیونی از جمله مجموعه تلویزیونی داستانسرایان (1978) است که به زندگی و آثار نویسندگان مشهور ادبیات معاصر می پردازد. قبل از انقلاب ، او قرار بود علی احمو خانم را که توسط علی محمد افغانی نوشته شده ، گردآوری کند ، اما موفق نشد. پس از انقلاب ، تقوایی پروژه بزرگ خود را به نام جنگل کوچک در سال 1983 آغاز کرد و دو پروژه معروف زنگی و رومی (2002) و چای تلخ (2003) ناتمام مانده اند.

همین سوال توسط تعدادی دیگر از کاربران مطرح شد ، از جمله یک کاربر ناشناس که نوشت: “من می خواهم به من اجازه داده شود ، دوست دارم به من اجازه داده شود” چای تلخ “را تمام کنم ، من دوست دارم تلخ نباشم. “کاش اینقدر تلخ نبودیم.”

بیشتر بخوانید  در میزگرد فارس عنوان شد: حجاب یک مرزبندی انسانی است/دشمن دنبال الگوسازی فرهنگ برهنگی برای دختران ایرانی است

با آرزوهای سلامتی و طول عمر

بخش دیگری از نظرات مصرف کنندگان آرزوی سلامتی و طول عمر این کارگردان ، عکاس و نویسنده پیشکسوت در آستانه 80 سالگی بود. از جمله کاربری که این خواسته را از زبان حافظ ابراز داشته و نوشته است: “دور از آفت شاهین زندگی و تنش”.

۵۸۲۵۹

دیدگاهتان را بنویسید