شمار قربانیان کرونا در ۶ استان افزایش یافته است


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در صد و بیست و ششمین هفته اپیدمی ویروس کرونا در کشور افزایش چشمگیر بیماران بستری در 27 استان و افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در 6 استان کشور گزارش شده است و بیم آن می رود که بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تشدید شود. . این روند رو به رشد بیماری

قرمز و نارنجی به نقشه رنگ آمیزی کرونا کشور بازگشته اند و شهرهای پرخطر در حال افزایش هستند. افزایش این زمان با غلبه دو زیرسیستم Omicron یعنی BA 4 و BA 5 نشان داده شده است. بر این اساس، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر 57 شهر در وضعیت قرمز، 86 شهر در وضعیت نارنجی، 199 شهر قرار دارند. شهرها در وضعیت زرد و 106 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

رنگ آمیزی

موج هفتم و پروتکل هایی که رعایت نمی شود

در حال حاضر گزارش شده است که زیرسویه های Omicron در کشور حاکم شده و موج هفتم بیماری کووید 19 در کشور بیداد می کند. ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن دو رقمی است.

در حالی که مرگ و میر ویروس کرونا در هفته های تک رقمی و در برخی جاها صفر و یک بود اما اکنون تعداد فوتی ها به 20 تا 30 نفر در روز رسیده است و بیم آن می رود که در هفته های آینده مجددا با افزایش آمار مواجه شویم. بیماران، بستری شدن در بیمارستان و در نتیجه تعداد مرگ و میرها.

در این شرایط با وجود هشدار کارشناسان و مسئولان مبنی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل ها، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  مادری سنگدل با کودک اقدام می کند / نوجوان را برای فرار از تاج در صندوق عقب می بندد / عکس

بنابراین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به 1 مرداد 1401 (از 25 تیر تا 1 مرداد) به کمترین میزان خود یعنی 35.8 درصد رسید. همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده کارکنان و کاربران خدماتی از ماسک در اماکن عمومی استان ها از 31 تا 29 تیرماه 25.56 درصد بوده است.

وضعیت کرونا در این هفته چگونه است؟

بررسی هفتگی وضعیت ویروس کرونا در کشور در هفته چهارم تیرماه 1401 مصادف با یکصد و بیست و ششمین هفته اپیدمی در کشور نشان می دهد که در هفته گذشته تعداد موارد مثبت سرپایی در کشور شناسایی شده است. به 28617 رسید. . همچنین تعداد بستری‌های جدید در کشور ۴۱۱۹ نفر و فوتی‌ها در هفته گذشته ۶۹ نفر بوده است.

آمار

آمار

آمار

وضعیت کرونا در تهران

در استان تهران در هفته گذشته تعداد بیماران سرپایی مثبت 1515 نفر، تعداد بستری‌های جدید 696 نفر و فوتی‌ها 12 نفر بود.

آمار

تعداد بستری ها و فوتی ها در کدام استان ها افزایش یافته است؟

در عین حال، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته که مصادف با یکصد و بیست و ششمین هفته اپیدمی در کشور است، استان های یزد، خراسان جنوبی، مازندران، کرمان، قم، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی، لرستان، بوشهر، مرکزی، ایلام، تهران، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، خوزستان، البرز، همدان، فارس، آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، قزوین، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان دارای یک افزایش قابل توجه بستری شدن در بیمارستان

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و کردستان از افزایش بستری‌ها در هفته گذشته خبر دادند.

همزمان در استان‌های یزد، هرمزگان، خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته گذشته ثبت شد. بنابراین گزارش، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته افزایش چشمگیر بیماران بستری در 27 استان کشور، در سه استان افزایش و در یک استان رکود ثبت شده است.

بیشتر بخوانید  یک هواپیمای اسرائیلی بر فراز آسمان عربستان سعودی پرواز کرد

بستری شدن کرونا در بیمارستان

همچنین افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در هفته گذشته در شش استان کشور و رکود فوتی در 25 استان به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید