شمار جانباختگان کرونا در ساوه ۵۰ درصد افزایش یافت



دکتر «محمود کریمی» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، گفت: برای نخستین بار در ابتدای کرونا، رکورد تعداد بستری ها در شهرستان ساوه شکسته شد که این زنگ خطر جدی شیوع کرونا است و باید بیش از گذشته توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: شتاب دهی و هرچه فراگیرتر شدن عملیات واکسیناسیون برای اقشار مختلف جامعه در ساوه و زرندیه یک ضرورت است زیرا بر اساس آمارها موارد فوتی نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی  ساوه، موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان ۲۱ درصد افزایش یافت در حالی که هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم.

کریمی از شهروندان درخواست کرد پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir برای تزریق واکسن مراجعه کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

وی گفت: تمامی افراد مشمول مشاغل پرخطر در هنگام مراجعه برای دریافت واکسن حتما پیامک نوبت‌دهی از وزارت بهداشت با سرشماره *۱۰۰۰۳۵* یا *۹۸۱۰۰۰۳۵* و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

دکتر کریمی تاکید کرد: هر سرشماره ای غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، جعلی و تقلبی است و همکاران ما از تزریق واکسن به مراجعینی که اصل پیامک با سرشماره های فوق را همراه نداشته باشند معذور خواهند بود.

وی افزود: حتی با تزریق واکسن امکان ابتلا به کرونا وجود دارد و ایمنی کامل ۲ هفته پس از تزریق نوبت دوم واکسن انجام می‌شود.

وی در مورد فعالیت هیئت‌های مذهبی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم ابلاغ شده است و براساس آن آیین های عزاداری باید در فضای باز و حضور حداکثر ۷۰ نفر و با ظرفیت ۲۵ درصدی برگزار شود.

بیشتر بخوانید  یارانه بگیران بخوانند | یارانه 22 بهمن امروز واریز می شود

به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در آیین های عزاداری محرم باید برای هر فرد ۴ مترمربع فضا وجود داشته باشد ضمن اینکه برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات ممنوع است و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌ها برعهده سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

کریمی ادامه داد: برگزاری مراسم های خاص ایام محرم از جمله علم کشی با هدف جلوگیری از تجمع های پرخطر عزاداران سالار شهیدان ممنوع است و از مسئولان هیات‌های مذهبی درخواست می‌شود در زمینه فرهنگ‌سازی و توزیع رایگان ماسک بین عزاداران اقدام کنند.

وی عنوان کرد: عزاداران از استفاده مشترک طبل، سنج و زنجیر خودداری کنند و افرادی که از نظر شرعی امکان تغییر نذورات آنها وجود ندارد، باید در رستوران‌ها طبخ و توزیع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید